Bezoekers

Volgers

donderdag 17 februari 2022

Goede voornemens

Het gaat goed met Lief. Hij heeft er weer helemaal zin in. Nou ja zin in, ik bedoel eigenlijk hij is toe aan zon, zee en rust. Even bijkomen van al die dokters aan zijn lijf.

En daar gaan we voor zorgen 😊 We hebben besloten om ergens volgende week te gaan vertrekken richting het zuiden. Wordt het Frankrijk of Spanje? Als we de zon zien dan stoppen we.

We hebben al gezien dat de voorraad medicijnen genoeg is voor zeker 5 weken. 7 April moet Lief op controle dus begin april gaan we weer thuis komen is de bedoeling. 

Nu maar een begin gaan maken om onze korte broeken weer op te gaan zoeken.

We hebben ook gisteren een begin gemaakt met onze goede voornemens om af te gaan vallen. Alle twee hebben we nu de app van het Voedingscentrum op onze telefoon en zo kunnen we bijhouden wat we eten op een dag. Je komt zo tot hele bijzondere ontdekkingen. In een wit broodje zitten enorm veel van die kwalijke calorieën. Ik ben nu gek op crackers 😂 want dat scheelt enorm.
Lief doet enthousiast mee. Vult steeds zijn Eetmeter in als hij iets eet. Misschien kan ik zo zijn aandacht misschien een beetje verleggen van de bloeddrukmeter naar de Eetmeter 😂 😬 
Die bloeddrukmeter mag hij voor mij nog maar 1 keer per dag gebruiken en geen 10 keer of nog meer. Dat gaat zo een eigen leven leiden en dat moet niet. Gisteren ging dat goed dus nu maar volhouden Lief!!

Vanmiddag ga ik mams weer een bezoekje brengen en raad eens wat ze zei??????? Neem iets lekkers mee voor bij de koffie ffffffff. Nu zit ik al de hele tijd te zoeken in mijn Eetmeter wat ik het beste kan nemen maar het zijn allemaal verboden lekkernijen en eigenlijk wil ik het ook niet eten. Dan voel ik me weer schuldig en denk, ach dat vindt ze gezellig. Hoe lang kan ze dat nog doen gezellig koffie drinken. Vandaag dus buiten het gebak om alleen maar crackers want komt het niet uit de breedte dan maar uit de lengte.


6 opmerkingen:

  1. Tja het zondigen ligt altijd op de loer en dan die stemmetjes die het niet goed met je voorhebben, ach het is zo gezellig, 1 keer kan geen kwaad, leuk voor je moeder.
    Ga je wel bloggen tijdens je vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Pourquoi pas, vandaag gekozen voor een vlaaipunt. Ik heb het al ingebracht in mijn Eetmeter. Het kan volgens mijn calorieën. Zo moet een mens altijd dingen doen die hij eigenlijk niet wil. Ik ga zeker bloggen, misschien om de dag en in ieder geval mijn reisblog houd ik altijd bij. Je bent me nog niet kwijt hoor hihihihi.

      Verwijderen
  2. Hoi Ellen, praat me niet van eetmeters en calorieëntabellen!! 😉 Ik heb er voor de rest van mijn leven genoeg informatie uit opgeslagen in mijn hoofd. Ik begrijp dat het voor jullie een fijne houvast is bij het afvallen, maar geloof me... gezond eten en voldoende bewegen is het belangrijkst, dan gaan die kilo's er vanzelf af en bereik je een setpoint. En af en toe iets lekkers bij de koffie kan dan ook gewoon. Als ik aan onze vakanties in Portugal denk dan denk ik aan iedere ochtend bij een klein zaakje een kopje koffie met een pastel de nata! Heerlijk! We lezen het wel wanneer jullie vertrekken! KOmen er youtube filmpjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mevrouw Niekje ik weet het. Ik heb een halve boekenkast vol met allerlei manieren en vormen om af te vallen. Ik ben ook 2 keer flink afgevallen (25kg en een keer 30kg) en ook weer bijgekomen. Frits moet nu echt afvallen (10kg) en zonder echt dieet lukt het gewoon niet. Ongemerkt eten we weer te veel dus weer even de schouders eronder en toch proberen alles te kunnen eten. Pastel de nata, mmmm is heerlijk en zeker nemen we ook de tijd voor lekkere dingen. Er is deze week al 1 videootje geplaatst en van onze reis gaan er zeker geregeld weer nieuwe verschijnen. Als je je abonneert en je klikt op het belletje bij YouTube dan krijg je bericht in je mailbox zodra er weer een nieuwe video wordt geplaatst.

      Verwijderen
  3. Hebben jullie nog niet eerder een dieet gevolgd? Dan is de eetmeter zeker handig om eens te zien wat je nu echt aan calorieen binnenkrijgt en waar lege calorieen inzitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lot, ikzelf weet niet beter dan dat ik met eten en dieet bezig ben. Het zit in de genen. Ik zal er altijd mee bezig moeten blijven. Zo nu en dan weer een duwtje in de rug kan dan vaak goed helpen.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.