Bezoekers

Volgers

zondag 20 februari 2022

Meenemen die handel

De tassen met kleding staan klaar. Gevuld en wel.
Mijn tas is volgepropt en de tas van Lief is voor de helft gevuld. Verschil moet er zijn, toch?

Om helemaal eerlijk te zijn moet ik er wel bijvertellen dat Lief eigenlijk veel meer meeneemt aan bagage dan ik met zijn tassen vol met foto en film materiaal. Geluid dingetjes die we moeten opspelden om het geluid ook op afstand goed te hebben. Een statief en niet te vergeten zijn 360° camera en de drone. Op het moment heeft Lief al 2 rug zakken vol met dit soort spullen. Het is een echte hobby van hem. 
Toen ik hem 20 jaar geleden leerde kennen ging hij nooit de deur uit zonder zijn fotocamera. Nu was ik in die tijd ook vaak met mijn fotocamera in de weer. We gebruikten toen nog fotorolletjes dus er werd maar niet zo geknipt om een onbenullig fotootje te maken maar Lief ontwikkelde de foto's zelf en dat scheelde.
Het digitale foto-tijdperk brak aan en toen we in 2003 op huwelijksreis naar Bali gingen moest er natuurlijk een digitale camera aangeschaft worden. Lief las de gebruiksaanwijzing van voor tot achter en weer terug want hij moest de camera helemaal onder de knie krijgen voor onze grote reis. 

Het lukte. 
Er was één ding waar we geen rekening mee hadden gehouden en waardoor we niet zo heel lang plezier van onze camera hebben gehad. De hoge vochtigheidsgraad in Bali. Die zorgde ervoor dat ons camera het na een paar dagen begaf. Dus werd er een wegwerpcameraatje gekocht om toch foto's te kunnen maken en ik had natuurlijk mijn canon nog bij me incluis fotorolletjes.

Weer terug thuis gingen we terug naar de winkel waar we de digitale camera hadden gekocht en we mochten een nieuwe uitzoeken. We zochten een betere uit. Een Panasonic.

We hebben hem nog altijd maar gebruiken hem niet meer.
Toen ik Lief zo bezig zag met zijn digitaaltje werd ik wel erg nieuwsgierig en wilde ik er ook een en samen gingen we weer op pad. Het werd een Sony en ook die heb ik nog maar gebruik hem niet meer.

Later gingen we voor de Canon spiegelreflex camera's maar dat werd nog meer gesjouw voor Lief want steeds werd er weer een nieuwe lens gekocht en die moesten allemaal mee als we op pad gingen want werd er een foto maken dan zat er natuurlijk steeds weer net de verkeerde lens op.
Ik was gemakkelijker daarin en had maar een extra lens dus ik hoefde niet veel keuzes te maken.

Toch bleef het gesjouw een probleem en verkochten we de hele boel en kochten onze bridge camera's. Een bridge camera is een tussenweg tussen de compact en de spiegelreflex camera. Er zit één lens op met een enorme zoom en super fish eye.

Lief heeft een Lumix en ik een Canon en die hebben we nu nog. Door het gebruik van onze telefoons met goede ingebouwde camera's bleven de fotocamera's in een vergeten hoekje liggen. Vorig jaar ben ik de mijn Canon weer volop gaan gebruiken en ook Lief wil zijn Lumix weer meer gaan gebruiken en al die andere spullen moeten natuurlijk ook mee want je zult ze maar nodig hebben. 
Nu moet ik zeggen dat Lief ze ook allemaal gebruikt. Voor ieder moment heeft een camera dus ik zeg ......... meenemen die handel

En mijn vest?
Dat gebruik ik ook dus ook mooi meenemen toch.


6 opmerkingen:

  1. Ik heb sinds 2014 een systeemcamera van Sony. Gekocht omdat ik daar niet zo mee hoefde te sjouwen, als met een grote spiegelreflexcamera. Ik heb een losse telelens, maar die gebruik ik zelden. Vorig jaar kocht ik er een macrolens bij en die gebruik ik wel regelmatig. Toch maak ik de meeste foto's met mijn 16-55 mm lens, maar ik zoom zelden in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mevrouw W. Sony heeft ook hele mooie camera's. Ik gebruikte mijn zoom lens heel veel en dat miste ik als ik mijn gewone op mijn spiegelreflex had zitten. Ik heb nu de PowerShot SX70 HS met een hele krachtige zoom. Nadat ik mijn camera had heb ik meerderen ermee aangestoken door de vele mogelijkheden van deze camera en geen gedoe meer met lenzen. Ik ben er heel tevreden over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw lief vind het dus ook nodig om de gebruiksaanwijzing helemaal door te lezen (en te onthouden), de mijne ook en kan maar niet begrijpen dat niet iedereen dat doet. Ik kijk soms wel de koppen en pas als ik het ga gebruiken zoek ik wat van toepassing is.
    Een camera heb ik behalve heel vroeger een boxje nooit gehad. H heeft een hele collectie en kortgeleden iets nieuws gekocht met een enorme lens, geen idee wat het is. Niet mijn afdeling.
    Als het beter weer wordt gaat hij vogels fotograferen in deze waterrijke en vogerijke buurt, we zitten tussen 2 beschermde gebieden ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lot, zelf heb ik niet veel geduld om die hele handleidingen te gaan doorspitten maar ik weet dan ook niet zoveel van een apparaat als ik wel die handleiding zou lezen, hihi. Jouw Lief zal zich niet vervelen met zijn camera denk ik ;)

      Verwijderen
  4. Hahaha.. ik zou lekker twee vesten meenemen!! En een leuke broek extra ook! Ik heb totaal geen verstand van camera's en fotograferen. Mijn vader maakte vroeger al zelf foto's en drukte ze ook af in zijn doka onder de trap. Ik heb ook tien jaar samengewoond met een beroepsfotograaf. Mijn man T kan heel mooie foto's maken met zijn telefoon. Hij had ooit van mij een digitale camera gekregen maar die is nu bij mijn vader die daar veel plezier van heeft. Ik schiet af en toe een plaatje met mijn telefoon maar daar is altijd wel wat mee mis: de voeten eraf, de horizon scheef, onscherp of gewoon stom.... ik ben weer goed in andere dingen! 😁

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mevrouw Niekje, met je telefoon kun de prachtigste foto's maken. Doen wij ook. Maar heel soms mis ik net die zoom of krijg ik net dat gebouw er niet helemaal op zoals ik dat wil. Ik heb de camera toch dus neem ik hem nu ook vaker mee.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.