Bezoekers

Volgers

zaterdag 12 maart 2022

Geduld, geduld .....

Oei we zijn in een regenzone beland ๐Ÿ˜• en voorlopig blijft dat zo. We hebben besloten om kleine stapjes te maken richting noorden maar wel piepkleine stapjes.

Vandaag hebben we 42 km gereden en zijn in de Ardรจche beland. Een mooi gebied waar  
's zomers heel veel Nederlanders zijn te vinden.

Onderweg moesten we nog even stoppen want we waren door ons fruit heen. De stop werd bij de Lidl gemaakt die we toevallig tegen kwamen. De winkels van de Lidl in Frankrijk zijn allemaal even netjes en allemaal XXL . 
Vooral de broodafdeling ziet er altijd weer prachtig uit. Vandaag heb ik weerstand kunnen bieden aan de heerlijke koffiebroodjes waar wij bijna niet langs kunnen zonder dat er iets van in de winkelwagen beland. Misschien kwam het doordat ik geen winkelwagen bij me had deze keer maar een mandje ๐Ÿ˜œ.
Ik ben regelrecht naar de fruitafdeling gelopen en daar zag ik ter compensatie die heerlijke Cavaillon meloenen. Die neem ik mee. Goed voor de lunch met parmaham, mmmmmm. Nog een paar bananen en appeltjes en voor Lief nog een zakje snoepjes voor onderweg.


Lief wil altijd graag wat te knabbelen hebben en dan bedoel ik snoepjes of kippenpootjes of ballen gehakt. Die pootjes en gehaktballen heb ik niet en ga ik ook niet voor korte rij-momenten klaar staan maken ๐Ÿ˜†. De snoepjes werden goedgekeurd, hiep hoi ๐Ÿ˜‹

Van de 5 kassa's waren er 2 open en er stonden lange rijen voor en iedereen had een volle kar. Dat zou weer een boel geduld van me vragen en dat is niet altijd mijn sterkste kant maar er zit niets anders op. Het verstand op nul en wachten maar. Terwijl ik daar stond zag ik door de ramen dat Lief buiten een plekje had gevonden voor de camper want ik was er zo maar pardoes uit gesprongen omdat we wel de Lidl zagen maar niet de ingang. 

De madam voor mij in de rij was al op leeftijd en moest steeds hoesten en proesten. Ik bleef maar mooi op 1 m afstand zoals het in de winkel staat aangegeven. Ze had haar boodschappen op de lopende band liggen en toen de mijnheer van de kassa klaar was begon ze pas de spullen in haar tas te stoppen. Een voor een. Ffffff dat duurt nog wel even weet ik uit ervaring en ja hoor. Toen alles in haar tassen zat ging ze haar portemonnee zoeken. Dan denk je dat je alles gehad hebt maar dan komt het. Ze had een boel kleingeld (ze leek mij wel gisteren bij de bakker  ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…) en ging de muntjes bij elkaar zoeken die ze moest afrekenen voor 2 volle tassen boodschappen. 
Toen ik dat zo zag dacht ik zo bij mezelf, misschien heeft ze wel net haar Aow'tje gekregen en kan ze eindelijk weer eens boodschapjes halen en moet ze alles heel goed uittellen om de maand weer rond te komen ........

Zou de bakker dat gisteren ook van mij gedacht hebben??


8 opmerkingen:

  1. Oh zo herkenbaar bij de Franse supermarkten. Gelukkig worden er steeds minder checquejes uitgeschreven dat was helemaal een ramp.
    Verwonder me er ook altijd over dat mensen die met z'n tweeen zijn niet samenwerken. De ene staat erbij (en kijkt ernaar) de andere doet alles.๐Ÿ˜‚

    Krijg meteen trek in de heerlijke salades de Museau en de Piemontaise, die mis ik echt hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lot, gelukkig wordt er steeds minder met check's betaald. Op veel plaatsen staat zelfs dat het niet meer kan. Haleluja!!!!!

      Verwijderen
  2. Hier in Nederland moet alles snel, snel, snel en dat zijn we gewend. In het buitenland is dat anders en als je haast hebt is dat niet altijd zo handig, maar op vakantie vind ik dat nooit erg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mevrouw W, als ik pas in het buitenland ben dan moet ik altijd weer even wennen. Het gaat me nu wel steeds beter af. Komt vast door de leeftijd, hihi.

      Verwijderen
  3. Wat een mooie foto's van die Franse dorpjes. Zo herkenbaar. Als ik een film of foto zie weet ik meteen: o dat is Frankrijk. Heerlijk. Zelf kan ik bijna niet reizen maar heb ik mij lang geleden bij neergelegd en geniet ik maar zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Geniet maar van de foto's Pourqoi pas. Wij vinden Frankrijk ook een heerlijk land en komen er heel graag. De Fransen zijn ook heerlijke mensen. Niks geen stress al zal onder de jongeren misschien wel meer heersen.

      Verwijderen
  4. Wij waren jaren geleden (september 2003) op vakantie in Sainte-Maxime in Zuid Frankrijk. We waren op zoek middeltje tegen mieren maar dat was overal uitverkocht. Onderweg zagen we een Lidl en ik zou even naar binnen gaan. Het was inderdaad een XXL variant maar er kon werkelijk geen mens meer bij. En ik was met zoontje van 3 aan de hand. Zo druk heb ik het nog nooit gezien in een supermarkt. We snapten het wel, de andere supermarkten waren enorm prijzig. Ik stond razendsnel weer buiten, zonder middel tegen mieren. Dat is later opgelost door de beheerder van het appartement.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Nicole, het is nu anno 2022 nog steeds een heel erg verschil.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.