Bezoekers

Volgers

zondag 13 maart 2022

Snelheidsduivel en regen.

De hele nacht heeft het geregend en iedere keer als ik wakker werd hoorde ik de druppels kletteren op het dak. Het geeft een knus gevoel die kletterende regen op het dak maar overdag is er niks aan, bah. Vanmorgen belde camper-vrienden ons. Ze zijn op het moment bij Alicante in de buurt en zelfs daar is het het weer niet wat je er nu verwacht. De temperatuur is er goed maar het is er vaak bewolkt. Ach we doen het er maar mee. Ik hoop toch echt dat we volgende winter ook weer kunnen overwinteren. Er zijn meer goede dagen dan slechte.

Op het moment regent het ook weer maar het zou morgen ietsje beter worden. We staan nu in het centrum van Bourg-en-Bresse op een soort parkeerplaats waar allemaal campers staan. Er is hier geen campergedrag toegestaan en dat wil zeggen, geen stoelen of wat dan ook buiten zetten bij de camper maar dit weer wil en kan een mens toch niet buiten zitten.

Morgen willen we het centrum in gaan. We gaan naar de Orange winkel voor een data kaartje in onze mifi. Met dit regenweer vliegen de Mb's de deur uit. Lief zette vanmiddag 2 video's online op Youtube en kreeg al meteen de melding van KPN "U heeft 70% van uw bundel gebruikt." Zelf verwacht ik die boodschap ook ieder moment. Tja onbeperkt internet is in de EU voor ons, 25 Gb dus maar wat extra bij halen.

Toen we hier vanmiddag aankwamen was het echt weer om eindelijk die zak chips uit de kast te halen en hem lekker samen op te eten met een blikje Radler erbij. En toen we zaten te genieten van deze doodzonde kwam er steeds dezelfde auto voorbij rijden. "Hè, wat is dat toch met die auto?" zei ik een beetje geïrriteerd. "Ach" zei Lief, " dat is een vrouw die heeft autorijles." Dat moest ik toch even zien want de auto reed soms akelig dicht langs de camper. Het was in ieder geval geen lesauto en toen ze weer langs scheurde zag ik dat ze toch zo rond de 50 jaar moest zijn. Er zat een man naast haar die haar "les" gaf. Ze bleef maar rondjes rijden. De ene keer hard en dan weer zacht. Het ging maar door. 
Lief en ik hadden de zak chips al helemaal leeg en de vrouw reed maar door. Ik zeg, "volgens mij kan ze niet meer stoppen en moet ze nu de tank leeg rijden." 
Daar leek het inderdaad op.
"Ik ga eens een foto van haar maken." en zie hier komt ze aanrijden aan de voorkant. Maakt een rondje en dan


komt ze weer langs, langs de achterkant. 😂😂😂 Misschien oefent ze voor draaimolen.


"Weet je wat ik ga doen? Ik ga eten koken."
Lief was het er helemaal mee eens.

En de vrouw heeft nog rondjes gereden totdat we aan tafel gingen. Niet te geloven. De Franssen zijn toch echt een relaxt volkje. 


2 opmerkingen:

  1. Hier heeft het afgelopen nacht een beetje geregend. Vandaag heb ik voor het eerst buiten op mijn eigen terras in het zonnetje gezeten, zonder vest aan, alleen in een hemdje. Ik heb zelfs een beetje kleur gekregen. Het voelt nu echt als voorjaar. Jammer van de regen bij jullie, hoop dat het snel voorbij is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mevrouw Niekje, de ochtend begon mistig maar nu zien we de zon. Hiep, hiep, hoera!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.