Bezoekers

Volgers

vrijdag 11 maart 2022

Met de prullenbak in huis vallen .....

Vanmorgen, ben ik zoals ik aan Frits beloofd had naar de bakker geweest. 


Twee klanten mochten binnen met mondkapje en de rest moest buiten blijven. Ik was klant nummer 3 en moest buiten wachten. Het zag er een beetje donker uit binnen. Ik zag 2 toonbanken waarvan er eentje helemaal leeg was en ook het licht was er uit. Aan de rechterkant zag ik de madame staan achter een toonbank met 1 lampje erboven en wel 6 manden vol baguetten of is het baguette's? Geen idee eigenlijk. Ik denk het laatste baguette's. Er lag nog 1 croissant en 2 pain au chocolat. En ik wilde nu net eens 2 croissants hebben. Het was pas kwart over 8 dus ik ging er van uit dat ze nog wel in de ruimte achter haar zou liggen. 
Toen ik aan de beurt was vroeg ik dus voor 2 croissants. Nee, dat had ze niet zei ze. Nog maar eentje en die 2 andere broodjes dan nog.
Nou, dan doe die maar, zei ik . De croissant en de 2 broodjes au chocolat en de baguette. Nu wilde ik ook alles hebben. Arme mensen die na mij waren. Ach en misschien had ik wel een boel gekibbel uit de weg geruimd voor de madam.

Ik had veel kleingeld meegenomen zodat ik dat eens kwijt zou worden en meestal zijn de winkeliers er wel blij mee. Ik moet zeggen dat het me niet meeviel in het half donker en met een half beslagen bril om het verschil te zien tussen de 10 en de 20 centen. Madame keek ook nogal argwanend of ik wel genoeg geld bij me had terwijl mijn hand helemaal vol lag met dat kleine spul.
Uiteindelijk is het me gelukt en kon de madam al het kleingeld zo de kassa in laten glijden.

Weer bij de camper aangekomen wilde ik even leuk zijn ........... 😁
Ik klopte hard op de deur en liep met mijn nog half beslagen bril en mondkapje zingend de camper in; Hallo Fritsie wordt wakker, want hier is de bakker .........
En terwijl ik dat zingend verkondigde stootte ik met de hak van mijn schoen de prullenbak van de camperdeur die met een plof buiten op zijn kant viel en alle prullen over het plein verspreidde. Ffffff dat had ik weer.

Ik viel dus letterlijk met de prullenbak in huis.
Snel mijn brood op tafel gelegd en de prullen maar bij elkaar geraapt en de prullenbak weer vast gemaakt.


2 opmerkingen:

  1. Haha.. leuke titel van dit stukje! Het is trouwens baguettes, zonder komma s want er is geen probleem met uitspraak. De komma s gebruik je bijvoorbeeld bij dia's, en tosti's, je zou het anders verkeerd uit kunnen spreken. Aldus de schooljuf 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @dank je wel mevrouw mevrouw Niekje. Dat ga ik niet meer vergeten :)

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.