Bezoekers

Volgers

dinsdag 15 maart 2022

Pech ...........

We hadden pech vandaag en o wat is dat balen.

Het begon zo goed. Na het ontbijt begon ons camper douche ritueel. Je springt maar niet zo onder de douche in een camper zoals thuis. Maar eerst spulletjes uit de douche halen zoals douchematje, flessen, bakje van de tandenborstels en tandpasta. Daarna de shampoo en doucheschuim klaarzetten en de handdoeken en dan is het douche-time. Lekker!!!!

Na het douchen gaan we verder met ons ritueel. Alles afdrogen zoals de wanden en de vloer, het matje er weer in en de flessen op zijn plaats zetten. Ik hoor het jullie al denken, flessen?????? Ja hoor, flessen prikwater die in voorraad zijn 😂
Gordijnen open en het eerste wat we zien is Sahara zand op onze ramen. 


Nou lekker. Dat gaat nog poetsen worden. Onderweg zien we dan ook dat de wasstraten druk bezocht worden.

Mijn waszak zat bijna helemaal vol vuile was en dus wilde ik nu toch echt wel een wasmachine opzoeken. Lief had er snel een gevonden via google maps. Anderhalve kilometer bij ons vandaan bij de Intermarché zouden wasmachines moeten zijn dus na ons ritueel en nog een kop koffie op pad. Eerst nog langs de service. Vuil water eruit, schoon water erin, toilet schoonmaken en op naar de wasmachine.


Mijn was paste mooi in de machine van 8 kg. Tijdens het wachten maar even een kopje koffie maken en daarna de was in de droger. Dan denk je dat je niets meer kan gebeuren. Maar ach.
De wasmachine ging goed alleen toen we de was eruit haalden om in de droger te doen droop het water eruit. Toch maar in de droger doen.
Nadat de was droog had moeten zijn en we hem uit de droger wilden halen merkten we dat de was helemaal niet droog was. Dat kwam vast omdat hij zo druipnat was dus nog maar een keertje laten draaien.
Maar ook na de tweede keer was de was nog even nat. Hij droop niet meer maar was kletsnat.
Alle natte was maar in een wasmand gedaan en in de doucheruimte gezet.

Toch maar verder gereden en wie weet komen we nog zo'n wasmachine tegen dan daar de droger maar proberen. Het is of de duivel ermee speelt maar je komt zo'n ding dan niet meer tegen. 😟

200 Km verder kwamen we op ons plekje aan dat we voor ogen hadden. De was, was nog kletsnat en overal waar ook maar een plekje vrij was in de camper, hebben we was gehangen nadat we eerst de was buiten zijn gaan uitwringen. Zo nat was alles nog.
Nu heb ik in een hoekje in de camper een uitschuifbare douchestang staan, jullie kennen ze wel zo'n witte en die heeft Lief in de douche/toilet ruimte klem gehangen. Daar hangen nu vesten en t-shirts op een haakje te drogen of liever gezegd uit te druipen en dan heb ik nog een carousel droogrek vol ondergoed ophangen om ook uit te druipen.

We staan nu aan een prachtig meer en we hebben hier al vaker gestaan. Je kunt rond het meer lopen en dat is 5 km. Zullen we, zou dat lukken? We gaan het gewoon proberen. Er staan toch bankjes waar Lief eventueel op kan uitrusten.
Ik moest eerst nog even een plas doen. Tussen al dat natte wasgoed moest ik een plekje zoeken om op het toilet te komen. Toen ik weer naar buiten kwam zei Lief," oooo je rug is helemaal kletsnat." Tja dat krijg je dan. Nu haal ik eerst mijn carousel droogrek uit het toilet en dan ga ik pas naar binnen.

Een voordeel heb ik wel. Het is heerlijk warm binnen want we hebben de kachel maar extra hoger aangezet om de boel een beetje droog te krijgen.

De tocht rond het meer was weer prachtig en dat verzachte weer een heleboel.


De rood/bruine lucht boven het meer. Sahara zand lucht.



Een reiger verscholen tussen het hoge gras.


En als ik nu naar buiten kijk dan zie ik dit.


Daar wordt een mens toch intens gelukkig van  ❤

6 opmerkingen:

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.