Bezoekers

Volgers

maandag 11 april 2022

Booster

We hebben onze tweede booster binnen. Afgelopen zaterdagmiddag mochten we hem ophalen. Lief had zijn gezondheidsverklaring naar waarheid ingevuld en dan weet je dat je weer langs de arts moet i.v.m de bloedverdunners.

"Juffrouw, dit is al de derde prik voor ons en het gaat altijd prima wat de bloedverdunners aangaat. Moeten we nu echt weer langs de arts?" vroeg ik.
Nou ........ omdat het nu de derde keer was hoefde we niet. 

Eigenlijk had ik een beetje gejokt, erg he. De vorige keer toen we onze derde prik moesten ophalen moest Lief twee dagen na zijn liesoperatie aantreden en ik twee dagen later. Ik ging met Lief mee ter ondersteuning want hij had veel last van de operatie. 

Normaal moet hij dus langs de dokter en deze keer niet. Gelukkig maar want iedere stap was er een te veel. Twee dagen later moest ik en bij binnenkomst, nadat ik mijn gezondheidsverklaring had afgegeven kreeg ik direct het commando, "u moet even langs de arts." Ik knikte maar. 

Waar had dat mens het nu over? Waarom moest ik langs de arts? Toen ik mijn gezondheidsverklaring weer in de handen kreeg gedrukt en erop keek zag wat er gebeurd was. Ik had de gezondheidsverklaringen per ongeluk verwisselt. Ik had er deze keer de bloedverdunners op staan. Wat stom. Dat artsenbezoek zou ik maar achterwege laten want ikzelf slik geen bloedverdunner. 

Bij de volgende afslag waar een overijverige medewerker stond om de mensen de goede richting uit te sturen, werd ik weer richting arts gestuurd. Ik draaide een rondje rond en toen ik uit het oog van de medewerker was liep ik weer verder richting de prikmevrouw. Bij de laatste halte voor je de prik krijgt werd me weer gevraagd of ik de arts had bezocht. Ik knikte van ja en dat ik precies wist hoe ik 5 tot 10 minuten moest drukken op de prikplaats ffffffff. 
Wat een gedoe toch allemaal over die bloedverdunners en ik slik ze niet eens.

Ik kreeg mijn prik, drukte nergens op en ging naar huis. Bulderend van het lachen kwam ik thuis en vertelde mijn verhaal aan Lief dat ik de gezondheidsverklaringen had om gewisseld. Lief was met de mijne op pad gegaan en hoefde daarom ook niet langs de arts en bij mij was het dus net het tegenovergestelde.

Wij hebben onze prikken weer binnen en ze staan weer mooi in onze CoronaCheck app. Of we ze ooit nodig hebben? Geen idee. Het belangrijkste is dat wij weten dat we ze gehad hebben.

9 opmerkingen:

  1. Wij gaan morgen. Vorige keer werd de gezondheidsverklaring helemaal niet gevraagd.
    Maar zal hem toch maar invullen en meenemen anders staat het zo lullig als er wel naar gevraagd wordt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @je weet maar nooit Lot maar of het veel toegevoegde waarde heeft..........

      Verwijderen
  2. Die vragenlijst is er niet voor niets natuurlijk. Het is een kleine kans maar met mogelijk grote gevolgen.
    Ik vind dat je dat best serieuzer mag nemen. Dat er deze keren niets is gebeurd is geen garantie voor een volgende keer bij deze medische handeling want dat is het wel.

    Het is juist heel zorgvuldig van de overheid dat ze het kleine risico actief monitoren en proberen te verkleinen. Dat kost veel geld dus mag er van ons zorggebruikers verwacht worden dat we de geboden zorg ook serieus nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Het zeker dubbel zorgvuldig bedoeld maar na 3 keer geprikt te zijn weet je onderhand toch wel van de hoed en de rand mag ik aannemen. Tuurlijk had ik een fout gemaakt dat weet ikzelf ook wel.

      Verwijderen
  3. Oh wat ondeugend Ellen! Maar ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. En dan weet je ook dat het op je eigen risico is. En ik hoop, net als jullie denk ik, dat we die CoronaCheckApp nooit meer nodig hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Het was zeker ondeugend maar om weer terug te gaan om een nieuwe gezondheidsverklaring te gaan invullen ging me iets te ver omdat ik dan weer in een lange rij terecht zou komen dus maar gaan met een verkeerde. Ik slik zelf geen medicijnen dus wist ik dat ik geen extra risico liep.

      Verwijderen
  4. Alleen bij de eerste prik moest ik langs de arts. Bij de drie volgende prikken moest er wel een gezondheidsverklaring ingevuld worden, maar daarop werd niet meer naar medicatie gevraagd en hoefde ik dus ook niet meer langs de arts.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ bij mijn man was het steeds prijs terwijl de medicijnen nog altijd hetzelfde waren. Zelfs bij de 4de prik.

      Verwijderen
  5. Ja ik moet zeggen dat ik het met Leonie eens ben! Ik dacht precies hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.