Bezoekers

Volgers

maandag 4 april 2022

Let's do it!

Vandaag weer maandag. De eerste dag van een nieuwe week.
Meestal een dag dat je begint met je goede voornemens al is dat voor mij nooit opgegaan 😊


Ik heb het al klaargespeeld om midden in de decembermaand met een dieet te beginnen. Hoe gek kan een mens zijn.😅 Ik dus.
Het was ook echt niet een dieet voor een paar dagen, o nee. Na die vreemde start hield ik het vol totdat ik 25 kg lichter was. Ik ben ze ook weer bijgekomen en nu wil ik ze er weer af. De eerste 4,5 kg zijn eraf. Dat gaat weer helemaal goed komen nu. Ik weet het gewoon.

Stoppen met roken was ook zoiets. Ik stopte 28 jaar gelden op de zaterdag voor vaderdag. Ik zat die dag bij de kapper en een buurman van me zat te roken en al die rook kwam in mijn gezicht. Vreselijk vond ik dat en a-sociaal. Ik had last van die man zijn rook dus ik besloot te stoppen. 

Die vaderdag gingen we uit eten met mijn ouders. We dronken ons wijntje en ik had vreselijk veel last van allerlei bijverschijnselen. Ik was heel onrustig. Niemand had ik het vertelt dat ik was gestopt want dan werd er teveel op me gelet. Als ik het niet zou volhouden zou ik teveel commentaren krijgen en daar zat ik niet op te wachten. Toen we die avond thuis kwamen had ik het vreselijk zwaar en nam een sigaretje. Toen ik er een paar trekjes van had genomen heb ik hem weggegooid en er nooit meer eentje aangeraakt. Wel had ik nog een open pakje sigaretten in een kast liggen en heel soms ging ik er eens aan ruiken om het daarna weer op te bergen in de kast.

Het is dus wel duidelijk dat de goede voornemens van mij niet op de maandag starten. Als het in me opkomt dan doe ik het en ben er ook klaar voor.

6 opmerkingen:

  1. Je kan inderdaad iets pas echt als je er aan toe beent.

    Ik ben op 1 april 1985 gestopt met roken na 18 jaar heeel veeeel roken op het laatst ruim 2 pakjes van 25. Ik was de stank zo zat in huis en vooral de afhankelijkheid, altijd moeten denken heb ik nog wel genoeg vor morgenochtend. In een keer cold turkey gestopt en was inderdaad moeilijk maar ik wilde het.

    Lijnen is lastiger, je moet toch eten maar sinds ik koolhydraatarm eet gaat het veel beter. Ik heb het gevoel dat ik alles mag en bij calorieentellen mag ik minder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Je hebt gelijk Lot, roken doe je niet meer maar eten moet je nog wel. Ik heb daar nooit zo bij nagedacht en dacht altijd waarom kan ik wel stoppen met roken en alcohol maar niet met lijnen. Je moet een soort eten vinden die bij je past. Dan lukt het ook.

      Verwijderen
  2. Ik weet niet meer waarom en op welke dag ik ben gestopt met roken, maar dat lukte me gelukkig wel in een keer, zo'n 20 jaar geleden. Knap van die 4,5 kilo, ga zo door! Ik ben blijvend van eetpatroon veranderd, veel meer groente en minder vlees en koolhydraten. Maar goed, dat weet je inmiddels uit mijn blogs...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Het gaat de goede kant met je op mevrouw Niekje. Super!!!

      Verwijderen
  3. De knop moet om en daar moet je aan toe zijn. Niet stoppen of aan iets beginnen op 1 januari, maar op een moment dat het goed voelt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.