Bezoekers

Volgers

vrijdag 15 april 2022

Vrijdag, weegdag.

Het is weer vrijdag, nog wel Goede Vrijdag. Hmm voor mij niet direct een "goede" vrijdag. Van de ene kant niet en van de andere kant gelukkig nog wel.

Ik heb namelijk gesnoept 😒

Afgelopen maandag begon het bij de jeu de boules. Wij waren aan de beurt om de wijn mee te nemen en meestal nog een grote zak chips. Als ik nu iets niet kopen moet dan is het chips. Heerlijke chips, naturel natuurlijk voor mij. Daar zou ik wel een grote zak alleen van op kunnen eten. Ik heb eens bij een dieet gehad dat ik droomde dat ik chips aan het eten was en toen ik wakker werd proefde ik de smaak nog in mijn mond.
De chips had ik in een grote bak gedaan en op tafel gezet. Ik nam me voor om één keer een graai te doen in die bak. Helaas had ik dat beter niet kunnen doen ..........

Gisteren liep ik in mijn tweede valkuil 😏

Samen met Lief gingen we nog wat paaseitjes kopen voor de kleinkinderen en toen zag Lief de Engelse drop. Ook zoiets wat ik nooit zal kopen omdat ik de gevolgen ken 😣. Lief zag nog een grotere zak en legde hem in het mandje. "Die nemen we mee als we volgende week met de camper weg gaan." zei hij. "Als hij de volgende week nog haalt," gaf ik als antwoord.

Gisterenavond dus weer goed los gegaan aan de Engelse drop.

Vanmorgen op de weegschaal op de weegschaal zag ik dat ik hetzelfde woog als vorige week. In totaal dus 4,5 kg afgevallen.

Niets erbij en niets eraf.

Er ligt nog een halve zak Engelse drop maar vanaf vandaag blijf ik er vanaf. Dat heb ik mezelf beloofd  💪😁


Vandaag verwacht ik, laat ik het een pleister op de wonde noemen, mijn reisboek over Zweden, jippie!!!!!!!
Geen tijd dus om te gaan snoepen 😊



4 opmerkingen:

  1. Ik kan me niet herinneren dat ik Engelse drop heb gegeten. Ik heb het met spritzen en chocolate chip cookies die gaan ook op. Oh en zwart-wit dropjes.
    Maar sinds ik koolhydraatarm eet is het een heel stuk minder geworden dat ik blijf eten, ik kan echt na handje stoppen of leg er maar een paar op schoteltje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien werkt dat ook wel bij mij Lot. Ik ga het eens uitproberen als er het zich voordoet.

      Verwijderen
  2. Gelukkig niets erbij!! En die Engelse drop opbergen en straks in de camper neem je er 1 of 2 per dag, dan heb je de smaak en ben je er volgens mij ook snel klaar mee. Mijn ervaring met Engelse drop is dat je er snel van verzadigd bent. Misschien jij niet. Ik kan weer van andere dingen dooreten...fudge bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg he dat ik er dan niet meer mee kan stoppen maar ik ben er van af. De zak is leeg en ik koop het ook niet meer. Misschien om te vieren als ik 10 kg kwijt ben, hahaha.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.