Bezoekers

Volgers

vrijdag 13 mei 2022

Cheque-up

Mijn half jaarlijkse check-up bij de praktijkondersteuner zit er weer op. Ik mag voorlopig nog meedoen met alle geneugten van het leven. Bof ik even. 😊

Eigenlijk was ik een beetje voorbarig geweest.
Ik word extra onder controle gehouden wat mijn nieren betreft. Je hebt nu eenmaal in families bepaalde zwakheden wat gezondheid betreft en dat is in mijn familie de waterhuishouding.

Mijn vader was een nier dialyse patiënt en hij was niet de enigste in zijn familie. Dan hebben we nog de nodige blaasprobleem gevallen. Eigenlijk alles wat zich in die zone bevindt is een zwakke plek dus ik houd het extra in de gaten.

Nu was de laatste tijd mijn bloeddruk een beetje verhoogd en ik kreeg hem maar niet in het gareel dus uiteindelijk toch besloten om er maar een pilletje voor te gaan nemen.

Het eerste pilletje kon mijn maag niet verdragen maar het tweede pilletje doet wat hij moet doen. Er is alleen een maar ......... het kan op mijn nieren werken. Vandaar een tussentijdse controle.

Nu had ik al vast mijn pilletjes besteld bij de apotheek voor 4 maanden in de hoop dat het allemaal wel goed zou zijn. Want ik moet toch genoeg medicijn bij me hebben als we weg zijn. Het was gelukkig allemaal prima en mijn nierfunctie was maar met 1 tiende puntje achteruit gegaan. Niets om je zorgen over te maken dus mijn actie met voorruit bestellen bij de apotheek is geen probleem geweest.

Ik kan nu met een gerust hart door gaan met spullen verzamelen die mee moeten maandag. Zo komen we steeds weer een stapje verder in de vertrek richting. Nog 3 nachtjes slapen en dan is het zover.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je medicijnen doen wat ze moeten doen. En veel plezier met de laatste voorbereidingen van je vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.