Bezoekers

Volgers

dinsdag 17 mei 2022

File

We hebben er nu ongeveer een dikke 500 km op zitten. Vanmorgen passeerden we de grens met Duitsland. We verbaasden ons over het aantal vrachtauto's op de snelweg, ongelooflijk. Het duurde niet lang of in ene keer ontstond er een file terwijl er niets aan de hand was. Het werd maar niet zo een file van een paar kilometer. Het hield niet meer op.

 
Ik vraag me dan altijd af hoe zoiets nu kan ontstaan. Soms zag ik in de file een groot gat ontstaan. Auto's rijden dan tergend langzaam. Ze willen op die manier in beweging blijven denk ik maar dan zie je achter zo'n auto in ene keer weer opnieuw een file ontstaan. Eigenlijk ontstaat dit soort file's doordat auto's zo vreselijk langzaam rijden. Het heeft zeker een half uur geduurd dat we bovenstaand beeld zagen bij de tegenliggers.

Later gingen we de plaats Nienburg, waar we nu staan op een camperplaats aan de Weser, bezoeken. Het is maar 500 meter van ons vandaan en het lijkt me een welvarende plaats met veel winkels, terrasjes, Katoffelnhaus, Biergarten enz. De terrassen zaten ook goed gevuld dus dan lijkt het mij toch een welvarende plaats.

En toen zag ik in de verte weer een file. Dit maal niet van auto's maar van mensen. Ik dacht eerst dat er iets te doen was en ging eens poolshoogte nemen en toen zag ik dat deze file voor een voedselbank stond.
Daar heb ik geen foto van gemaakt maar dat begrijpen jullie wel.

Dat vind ik toch zo erg. Er stond werkelijk een lange rij op het trottoir. Vrouwen en mannen met grote lege tassen. Als er iemand naar buiten kwam mocht er weer een nieuwe klant naar binnen en ............. allemaal mondkapjes op en niet alleen bij de voedselbank maar in iedere winkel.
Het was weer even wennen. Ik kreeg het er bloed heet van maar we letten er maar weer op dat we steeds een mondkapje bij ons hebben.

2 opmerkingen:

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.