Bezoekers

Volgers

vrijdag 6 mei 2022

Kapper

 De kapper heb ik al jaren geleden afgezworen. Ik heb iets mee of liever gezegd, ik heb er niets mee.


Heel wat jaren geleden en dan bedoel ik de tijd dat ik nog studeerde ging ik samen met vriendinnen naar de kapper. Een dolle boel was dat. Om de beurt werden we bewerkt met kam en schaar en controleerden van elkaar of het iets werd. Na de knipbeurt spoten de kappers in die tijd een halve bus haarlak op je haar waar wij niet zo van gecharmeerd waren. 
Het eerste wat wij dan ook deden na zo'n haarlak beurt was naar de V&D gaan om bij het toilet onze hoofden onder de kraan te houden om al die haarlak uit onze haren te verwijderen en ons kapsel weer toonbaar te maken. De kapper lukte het nooit om onze haren weer in het oude model te krijgen.
Thuis hielpen we elkaar om onze haardos van een ander kleurtje te voorzien en dat lukte aardig.

Later ging ik naar de kapper voor een knipbeurt en een coupe soleil die toen erg in was. Je zat dan uren bij zo'n kapper te luisteren naar allerlei onzinnige verhalen en het duurde dan ook niet lang of ik werd ongeduldig van al die uren te zitten.
Knippen zou ik bij de kapper laten doen en dat kleurtje zou ik zelf weer doen.

Ik heb heel wat kappers gehad in mijn leven maar nooit is het mij gelukt om een "vaste" relatie met een van hun op te bouwen zoals ik dat wel eens hoor van andere dames.

Vaak voelde ik mij in de boot genomen.
De prijs schiet in eens met €10 de lucht in (ja echt waar) of een binnenlopende klant zonder afspraak wordt voor mij geholpen (je moet nieuwe klanten zien te binnen te krijgen) of haren recht afknippen lukt niet meer. Nee voor mij geen kapper meer voorlopig.

Ik laat mijn haren groeien wat ook nog heel makkelijk is onderweg met de camper en die 
puntjes ...... die knip ik zelf bij. Op youtube kun je heel veel over vinden hoe je haren zelf kunt bij knippen. Ik vind deze manier ideaal en Lief ook want ook hij heeft zolang ik hem ken er een hekel aan om naar de kapper te gaan.
Om de zoveel tijd zoek ik mijn kappersschaar op en roep ik Lief naar mijn kapperskruk en sla aan het knippen. Gelukkig heeft hij een flinke haardos dus mocht ik een foutje maken dan valt het niet op en ik word er steeds handiger en brutaler in.

Zelfs mams prijst mijn kapperskunsten. Bij haar mag ik sinds kort ook de puntjes bijknippen.
 

7 opmerkingen:

  1. Ik ga naar een krullenkapper die op een andere manier knipt en dat kan ik niet zelf. Toen ik er 4 jaar geleden voor het eerst kwam was het 52 euro gisteren 72! Ik maak altijd meteen een nieuwe afspraak en die heb ik maar een week later gepland dan vorige keren.
    Het is een eenvrouwszaak dus geen geklets van anderen om me heen, dat is wel fijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je veel krullen hebt dan vergt dat een hele kunst om je haar goed in model te krijgen. €72 ........ Dat vind ik nogal een bedrag maar gelukkig geen onzinnig geklets :))

      Verwijderen
  2. Ik ga twee keer per jaar en ik word al lang door dezelfde dame geknipt. Niet ingewikkeld want mijn haar is steil en ze hoeft er alleen maar een centimeter van af te knippen, wel recht natuurlijk. Het gekwebbel neem ik dan 20 minuten voor lief. Maar mijn hobby is het niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu ben ik blij dat je dit zegt mevrouw Niekje want ik dacht al dat het een of andere afwijking van mij was.

      Verwijderen
  3. Wat heb ik het dan getroffen met mijn kapster. Lastig haar en diverse kappers geprobeerd maar viel bijna altijd tegen. Huidige kapster knipt precies zoals ik het wil en kletst alleen als je er behoefte aan hebt (en dat voelt ze heel goed aan)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier precies hetzelfde. Zo'n hekel aan.
    Wij hebben een goede schaar en tondeuse aangeschaft. Die hebben we allang terugverdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zal onderhand meer dan dertig jaar zijn dat ik elke zes ween geknipt wordt door dezelfde kapster. En omdat we allebei een (kamer)plantenhobby hebben, kletsen we ook tijdens de knipbeurt er gezellig op los. We hebben altijd wel nieuwtjes erover uit te wisselen. Andere onderwerpen komen niet vaak aan de orde. Alleen als ze mijn baard bijwerkt houd ik mijn mond (en ook de ogen) dicht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.