Bezoekers

Volgers

donderdag 5 mei 2022

Privacy

Gisteren moest ik naar de apotheek om onze medicijnen voor 4 maanden op te halen. Het is altijd een hele uitzoekerij om precies te weten wat en hoeveel we moeten hebben. 

Gelukkig slik ikzelf maar twee pilletjes en die gaan altijd mooi geleidelijk samen. Is de een op dan is de andere dat ook maar bij Lief is dat een heel ander verhaal.


Lief heeft 4 soorten pilletjes en dat werkt nooit samen. Van de een heeft hij nog 3 doosjes en van een ander nog maar 1. Het is zelfs al eens voorgekomen dat toen Lief moest gaan tellen om te kijken wat hij nog bestellen hij merkte dat er van 1 soort nog maar voor twee dagen in voorraad had.

Ook komt het geregeld voor dat Lief voor de laatste dagen als we onderweg zijn, in ene keer geen pilletjes meer heeft en we maar huiswaarts gaan.
Deze keer ging ik er me maar eens over ontfermen. Eens kijken of we het samen onder controle krijgen. Nadat we alles uitgeteld hadden hoeveel pilletjes voor 120 dagen per medicijn nodig waren en hoeveel pilletjes er in een doosje zitten deden we de bestelling online bij de huisarts.

Gisterenmiddag kregen we een berichtje dat de medicijnen opgehaald konden worden.
Bij de apotheek kijk ik de hoeveelheden na want het is me al eerder gebeurd dat ze me maar net genoeg voor 3 maanden mee gaven. 
Te weinig dus. "Maar mevrouw, wij geven altijd maar voor 3 maanden medicijnen mee. De rest kunt u later komen ophalen. Het ligt hier dan voor u klaar."  Nadat ik dan duidelijk maak dat ik voor 4 maanden heb besteld en dat dat een rede heeft zoals nu bijvoorbeeld dat we op vakantie zijn, krijg ik te horen dat de dokter er dat niet bij geschreven heeft.

Moet dat dan?

Dat vind ik ook altijd zo iets als je bij de receptie staat bij de huisarts om een afspraak te maken. Er wordt dan altijd gevraagd waar het voor is al is het niet altijd leuk en soms zelfs gênant om dat hardop te moeten zeggen. 
Stel je voor, "ik kom voor mijn prostaat."  of  "ik heb last van een wratje op mijn dikke teen" 

En dan hebben ze het over privacy .........

6 opmerkingen:

  1. Dat laatste doen ze bij ons ook!! Ik bel daarom altijd om een afspraak te maken, ik vind het zo vervelend als de hele wachtkamer meeluistert!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat ook niet kunnen. Meestal zeg ik dan dat ik de dokter wil spreken.

      Verwijderen
  2. Niet alleen de arts, maar ook het daar werkzame personeel als doktersassistenten en praktijkondersteuners, zijn gehouden aan de medische geheimhoudingsplicht. Alleen kun je dat niet zeggen van wachtenden in de wachtkamer. Integendeel, als je een beetje pech hebt zit de telegraaf van de wijk er ook en weet binnen de kortste keren de hele buurt dat je . . . . .
    Ik troost me met de gedachte dat er bij mijn huisarts tussen de assistente en de echte wachtruimte over de volle breedte van de wachtruimte en van vloer tot plafond een glazen wand staat, waardoor je wel zicht houdt, maar er vrijwel geen geluid vanaf het 'loket' bij de wachtenden terecht komt.
    Desondanks maak ik toch liever een telefonische afspraak.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is tenminste al iets Willem die tussenwand maar inderdaad telefonisch is fijner alleen zijn er bij ons altijd zoveel wachtenden voor me ffffffff. Ik probeerde het online maar tegenwoordig kan dat ook al niet meer, jammer.

      Verwijderen
  3. Het is soms inderdaad een beetje dubbel met die privacy....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan zeuren over camera's op straat en dat vind ik nu weer wel goed.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.