Bezoekers

Volgers

donderdag 2 juni 2022

De Kanelbulle

Het viel mij op de laatste dagen in Zweden dat ik wel eens een oud, versleten kinderfietsje langs de weg zie staan. "Zeker vergeten naar binnen te halen, " dacht ik dan maar dat was helemaal fout gedacht van mij.

Lief had het ergens gelezen dat mensen die kleine kinderen hebben een oud fietsje langs de weg zetten om te automobilisten er attent op te maken dat er spelende kinderen zijn.

Dat vind ik nu echt een super idee en zo zag ik vandaag ook een verkeersbord (het zal wel geen echt zijn geweest maar dit is zeker al het derde dat ik zie) met katten erop en een tekst die iets met katten heeft te maken. Ik denk dat in een huis bij zo'n bord iemand woont die katten heeft.

Daar is over nagedacht, toch want zo let je toch ongemerkt extra op.

Vandaag ook weer iets typisch Zweeds gegeten en er direct een foto van gemaakt want bij deze Kanelbulle moet dat want hij is zo belangrijk dat men zegt dat je niet Zweden bent geweest als deze niet geproefd hebt. Ik moet zeggen dat het geen straf is om hem te proeven. Hij is zalig!!!!!!


De Kanelbulle is zelfs zo populair dat er op 4 oktober een speciale feestdag voor ingeluid is in Zweden. De Kanelbullens dag.
Nou ............ dat mogen bij ons ook wel doen want de kaneelbroodjes zijn ongelooflijk lekker. Ze zijn gemaakt van fijn wit brood waarin je roomboter en zoete kaneelstroop proeft.



8 opmerkingen:

  1. Leuk die informatie. En fijn dat je nu een foto hebt geplaatst van het lekkers, zo geniet ik een beetje met jullie mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou de 'hüsmannkost' nog, of zoals onze oosterburen zeggen die Gutbürgliche Küche, maar dan op zijn Zweeds. In Restaurants heb ik het nooit op het menu zien staan, maar wel in een soort eetcafé waar zoonlief en ik 'per ongeluk 'terecht kwamen terwijl de hotelhouder ons dringend adviseerde om naar de Thai te gaan. Thaise restaurants hebben we ook in Nederland, dus waarom die in het buitenland opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de tip Willem. We gaan het in de gaten houden.

      Verwijderen
  3. Ik ben niet echt in Zweden geweest, alleen in Stockholm. Maar die Kanelbulle herinner ik me. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er een recept van gevonden om ze thuis ook eens te maken ;)

      Verwijderen
  4. Wat slim van ze om dat zo te doen. Leuke informatie. Ik lees je verhalen graag. Later als ik groot ben wil ik ook een camper om dan samen met mijn man erop uit te gaan. Het lijkt mij heerlijk en ik geniet mee met je verhalen.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook van ons jaren een droom geweest. We zijn begonnen in 2009 met een caravan en in 2017 werd onze droom werkelijkheid net voordat ik met pensioen ging. Als jij later groot bent zal het vast ook gaan lukken om jullie droom tot werkelijkheid te gaan brengen. Ik begin vast te duimen voor jullie want het is grandioos. Je bent zo vrij als een vogeltje, heerlijk!!!

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.