Bezoekers

Volgers

woensdag 1 juni 2022

Het Landhuis en meer .......

Vandaag begon de dag met regen en verandert in een dag die droog is en ook nog een zonnetje laat zien. Ik word er helemaal blij van. 😀
Al had ik gedacht om mijn leesboek weer te kunnen oppakken want mijn verhaal wordt steeds mooier. Naarmate ik verder in mijn verhaal kom gaan de personen een eigen leven leiden in mijn hoofd. Ik moet vaak opletten dat ik de werkelijkheid niet ga verwarren met de onwerkelijkheid van mijn leesboek.

Het boek dat ik nu aan het lezen ben is geschreven door Anne Jacobs en heet "het landhuis" Anne Jacobs heeft ook de boeken geschreven over " het weesmeisje" die ik ook erg mooi vond. 
"Het landhuis" speelt zich af in de voormalige DDR, in Rostock en omgeving en daar ben ik pas nog geweest.

Het is daar een prachtige omgeving. Trouwens de hele kust van de Oostzee is geweldig. We hebben die kust al twee keer helemaal afgereisd tot aan de Poolse grens en ik moet zeggen dat hij ons hart heeft gestolen. Net als het eiland Rügen. Prachtig!

We hebben daar de flatgebouwen gezien die Adolf Hitler daar heeft laten bouwen langs het zandstrand in 1936. Het moest het grootste kuuroord ter wereld worden. De flatgebouwen te samen zijn 4,5 km lang en zien er troosteloos uit.


De nazi's noemden het project Prora. Ze staan nu leeg en er komen veel bezoekers de gebouwen bekijken.
 
Maare, ik dwaal weer af 😁 

Als ik dan aan het lezen ben dan zie ik zo de beelden voor me waar de verhalen zich afspelen en ben ik helemaal van de wereld. 
Daarom gooi ik, denk ik, de werkelijkheid met de verhalen uit mijn boeken soms door elkaar en als dat niet het geval is dan moet ik misschien eens bij de dokter langs gaan 😄😑

4 opmerkingen:

  1. Ik heb het boek op mijn leeslijst gezet. Ik krijg plots zin om deze zomer eens naar de Oostzee op vakantie te gaan. Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het je van harte aanbevelen. Het is heel anders dan de kust in Nederland.

      Verwijderen
  2. De Oostzee, voor mijn totaal onbekend, maar nu net als Bernadette ook zin om te gaan. En het boek zet ik ook in mijn biebapp op de verlanglijst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op mijn reisblog vind je nog meer over onze vakanties aan de Oostzee. En het is weer een heerlijk boek.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.