Bezoekers

Volgers

maandag 20 juni 2022

Groetjes uit de Lofoten

Wie onze reis op de voet wil volgen kan het reisverslag HIER lezen en foto's zien. (dit even ter informatie)

Voor degene die onze pechvideo nog niet heeft gezien zal ik hem hier nog even plaatsen want hij staat nu online net als al de andere van onze reis tot nu toe.


Noorwegen is een prachtig land alleen het klimaat ........... mocht voor mij iets beter maar de prachtige plaatjes die je hier ziet maken alles weer goed. Bovendien zitten we een heel stuk boven de Poolcirkel en kun je dit verwachten 😌.

Lief had er vandaag even genoeg van. We hebben dan ook een inspannende rit achter de rug tenminste Lief. Ik niet want ik zit er maar naast te roepen van, ooo kijk daar en ooo dat is mooi.

We moesten een hele lange tunnel door en de tunnels hier zijn nogal aan de donkere kant en maar zwak verlicht en daarbij niet te breed dus vooral met tegenliggend verkeer en dan vooral het zware vrachtverkeer is het goed opletten geblazen.
Dan kom je uit een tunnel en zie weer die natte boel. Nu hangen de wolken ook erg laag en rijden wij er vaker doorheen en dat geeft mist en regen. Woensdag zou het beter weer worden en daarom denk ik dat we morgen hier op ons plekje blijven staan.

Lief kan misschien vissen want we staan in een fjord. Vanmiddag heb ik zelfs een paar schelpjes kunnen verzamelen. Als je het nu hebt over een tic ............ nou dan is dat mijn tic. Ben ik aan zee dan ga ik automatisch schelpjes rapen 😁 Heb ik altijd gedaan. Ik ben er gek op.

Thuis liggen die in een grote schaal. Schelpjes uit Frankrijk en dan uit verschillende streken, Curacao, Italië, Corsica, Indonesië en natuurlijk niet te vergeten uit Nederland.

Wij hebben het nu in ieder geval naar onze zin enne wie weet vind ik morgen nog een paar schelpjes. 😁





2 opmerkingen:

  1. Wat gezellig weer om met jullie mee te reizen. We hebben heerlijk genoten van jullie Limburg hoor. Ik word alleen maar verliefder. Wat jij met schelpen hebt heb ik met stenen. Kan zo blij worden van een mooie steen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, strakjes wordt Limburg nog een verslaving voor je, hihihi. Heerlijk hè die tic's van ons :) Ik voel me zo blij met mijn schelpen, hahaha. Ik heb eigenlijk altijd iets met de zee gehad. Nu ging ik al ieder jaar vanaf klein kind met mijn ouders naar Kijkduin en Scheveningen. Ik blijf er altijd een zwak voor houden al zijn die plaatsen al lang niet meer dezelfde als 60 jaar geleden.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.