Bezoekers

Volgers

woensdag 6 juli 2022

Dit geloven jullie nooit :)

Vandaag hebben we toch iets leuks gezien. Dit geloven jullie nooit.

Op weg naar het centrum van het plaatsje Bollnäs kwamen we langs een grasveld gelopen en zoals jullie weten zijn de grasvelden hier keurig onderhouden. Er staat niet één stukje onkruid tussen en de grassprietjes zijn nooit te lang. 
Zo'n grasveld ziet er overal uit om door een ringetje te halen.

Wij liepen dus langs een enorm grasveld en zagen al vanuit de verte dat er een paard op liep met een karretje achter zich aan en een man die op de bok zat.

"Wat is dat nu, " zei ik tegen Lief. "Wat doet die man met dat paard nu op dat grasveld?"  "Wat dacht je van gras maaien." antwoordde Lief mij. "Ja,ja, maak dat de kat maar wijs, Liefje"

😮😮 Lief had gelijk!!!!!!

Het paard liep voorop en aan het karretje achter het paard waren 3 maai machines vastgemaakt.


De man op het karretje zat dus eigenlijk op 3 rollen die het gras maaide.

Zoiets heb ik nog nooit gezien. Een maaimachine met 1 PK 😃😃 Het is dus wel mogelijk 😊



4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, ik kan me voorstellen dat jullie je ogen niet konden geloven.
    Wat een uitvinding!
    Veel plezier verder.
    Groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Loes enne het is zeker een super uitvinding.

      Verwijderen
  2. Ik kende in Rithem een boer die zo boerde...nooit met machines maar met paarden. En met werktuigen erachter die hij bij de Amish kocht. Het is heel goed voor het land! En met al die stikstofproblemen gaan we dit misschien ook meer zien in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je gelijk hebt en we het misschien wel meer gaan zien in de toekomst. Er is ook niets mis mee.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.