Bezoekers

Volgers

dinsdag 5 juli 2022

Niet te geloven ........

Het is echt niet te geloven maar we hebben weer wat geleerd 😂😅 Zijn we nu zo dom of wat moet ik er me bij voorstellen. 😲

Een paar dagen geleden reden we op een "snelweg".  De snelwegen in Zweden zijn niet te vergelijken met die in Nederland. Maare ...... we reden dus op een "snelweg" toen ik auto zag rijden met een rode driehoek achterop de auto geschilderd. Dat de driehoek op de auto geschilderd was had ik niet meteen in de gaten maar dat er een kenteken ontbrak had ik wel gezien.


Zo ziet dat er uit.
Ik dacht dat de beste man pech had want de snelheid was minimaal maar ik vond het vreemd dat hij zijn pechlampen niet aan had. Maar oké, het zal wel zo moeten in Zweden.

Gisteren kwam ik weer auto's tegen met driehoeken achterop.


Wat me ook opviel was dat deze auto's nogal veel lawaai produceerden in de vorm van harde muziek. Wat vreemd .............

Vandaag is het mysterie opgelost voor mij 😁

Deze auto's hebben geen nummerborden maar een rode driehoek. Ze hebben namelijk een snelheidsbegrenzer ingebouwd. Ze kunnen niet harder dan 45 km per uur rijden en de leeftijd van de chauffeur mag vanaf 16 jaar. Ze hoeven dus ook geen rijbewijzen te hebben.

We zijn nu weer in een plaats, Hudiksvall en hier zien we meer over het dagelijkse leven van de Zweed dan op het platteland. Het valt me op dat de jeugd vooral met auto's bezig is.

Eerder zagen we de oldtimers en de auto wrakken die met hun achterbak over de weg schuurden. Zou dit het enige vermaak van de Zweedse jeugd zijn?

Terrassen en cafeetjes zien we niet zo veel dus daar zijn de jongeren niet te vinden maar die auto's zijn hier helemaal favoriet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.