Bezoekers

Volgers

vrijdag 15 juli 2022

Heet - heter - heetst.

Als ik de weerberichten goed volg voor de komende dagen in Nederland dan gaat het erg heet worden. Ik zag 39 en 40 graden voorbij komen. Nu hebben we allemaal graag zon maar dit is wel een beetje teveel van het goede 🔆
Vorige zomer waren wij in Portugal en Spanje en hadden ook dit soort temperaturen. Vreselijk! We hadden totaal geen energie om ook maar iets te doen. Zitten vonden we al meer dan genoeg.

Nu las ik een paar tips die je kan doen om een beetje koelte te krijgen zoals, een kruik met water vullen en die in de diepvries leggen. Het zou heerlijk in bed zijn maar dan denk ik wel dat je er een nat bed aan overhoudt. Wat nog beter was, was om een laken in de diepvries te leggen. Lijkt me ook niet echt prettig.

Mams heb ik al ge-app't dat ze goed moet drinken en een bekertje bouillon op zijn tijd is ook erg goed voor haar. De ventilators aan zetten is ook prettig. Die staan al een tijdje klaar om te gebruiken. Ze heeft een vreselijke hekel aan de hitte in de zomer maar ze klaagt niet. Van de week had ze het zelfs frisjes schreef ze me.

Ik las dat gisteren de Zweedse Koninklijke familie op het eiland Öland was. Ieder jaar vieren ze op 14 juli de verjaardag van hun kroonprinses Victoria. Ze is 45 jaar geworden. 
We zijn nu dus een heel klein beetje buren tenminste als ze nog hier zijn in hun zomerverblijf waar we morgen eens een kijkje gaan nemen. 16 Kilometer zit er tussen ons. Als ik mij goed herinner dan is ooit nog eens sprake geweest dat onze koning Willem iets zou hebben met prinses Victoria en in welk land zouden ze dan gaan wonen want beiden waren troon opvolgers.

Die arme prinsen en prinsessen hebben het niet altijd zo gemakkelijk. Het lijkt me een hele opgave.
Gelukkig heb ik geen koninklijke titel of zelfs maar koninklijke familie en kan ik grotendeels leven zoals ik zelf verkies.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een vreselijk hekel aan warmte, altijd al gehad. Allerlei plannen gemaakt om de dagen door te komen. Ik ga zonder schuldgevoel creatief aan de slag, mijn man gaat naar katoor met airco, water in flessen bevriezen voor bij de beestje neer te leegen en parasol erbij al hebben ze veel schaduw. Hondje vroeg uitlaten. Eetafspraak hier verzetten naar donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent goed bezig, super. Het is maar even behelpen. Hopelijk gaat de hitte niet te lang duren.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.