Bezoekers

Volgers

woensdag 27 juli 2022

Het rode autootje

Als je op een kampeerplaats bent dan maak je soms vreemde dingen mee. We staan bij een jachthaven en de kosten hier bestaan uit een vrijwillige bijdrage. Je maakt het dus zo duur of goedkoop als je wil. Voor sommige misschien een uitkomst zoals in dit geval.

Gisteren in de namiddag parkeerde hier een rood autootje onder een boom.

Niets mis mee en dat leek het in eerste instantie ook niet. Er stapte een jonge moeder uit met haar zoontje van een jaar of 8. Ook niks mee, toch.

Het jongetje ging met een bal spelen op het grasveld en vermaakte zich wel. Na het voetbalspel ging het mannetje in het water spelen op het kleine strandje. Heerlijk toch voor zo'n kind.

In de tussen tijd had moeders het rode autootje helemaal omgebouwd tot slaapplek.

De zitbanken voor, lagen helemaal plat en ik zag dekens, kussens en handdoeken liggen.
Het voorraam werd bedekt met een zwarte doek en klem gezet tussen de voordeuren. Het kind was weer aangekleed en samen aten ze een snelle hap in de auto. 
Het jongetje ging na het eten nog even buiten spelen terwijl moeders weer druk met haar mobiel in de weer was.

Terwijl het later werd haalde moeder handdoeken te voorschijn en hing die klem tussen de zijramen. Het koelt hier best wel goed af in de avonduren dus in een auto slapen lijkt mij niet een ideale manier om vakantie in te vieren. Nu had het jongetje ondertussen wel een trui en een jas aan maar toch.

Als ik zoiets zie dan gaan er allerlei gedachten door mijn hoofd. Waarom gaat een moeder met haar kind in de auto slapen? Problemen?
Dat moet bijna wel want het lijkt me echt geen vakantie op deze manier.

Vanmorgen rond 9 uur kwamen ze weer uit het rode autootje. Ze aten een boterhammetje en moeder haalde een koffer uit de auto om kleren te wisselen voor het jongetje. Zelf bleef ze in haar korte broekje en sandalen lopen terwijl het best nog wel frisjes was.
Ze zette de zitbanken weer rechtop, de bagage ging gedeeltelijk achterin de kofferbak en de rest op de achterbank en tegen half 10 reed moeders weer weg met haar zoontje.

Ik hoop dat er niet teveel problemen op hun weg liggen. Het blijft toch nog wel door mijn hoofd spoken.





3 opmerkingen:

  1. Misschien zijn ze op doorreis en is dit gewoon een goedkope en ook leuke overnachting.
    Mijn zoon zou dit geweldig en spannend hebben gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat dacht ik ook Madeleine, het hoeft niet altijd dramatisch te zijn, ze was in ieder geval goed georganiseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ik hoop het ook beste mensen. Jullie kunnen natuurlijk gelijk hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.