Bezoekers

Volgers

donderdag 28 juli 2022

O nee, daar gaan we weer!!

Het is weer zover. Het Kpn verhaal heeft weer een vervolg. Niet te geloven.

Lief zijn 25Gb binnen EU zijn op. Hij wilde nu eens zien of hij nu vanzelf naar de 50Gb over zou gaan zoals ons herhaaldelijk beloofd werd. Van de week nog want het bellen ging maar door ook als ik er niet meer over schreef. Ik werd er dood moe van. Hoe moe moeten jullie dan niet worden van mijn gezeur.

De 50Gb waren dus in geen velden of wegen te bekennen. Het internet was gewoon OP!

"Ach weet je wat, ik deel een paar Gb met je. Ik heb er nog genoeg." "Doe maar niet teveel," zei Lief "want misschien gaat er wel iets fout." 
"Weet je wat Lief, hier is mijn telefoon en deel of hussel ze maar." 
Stond ik lekker safe 😅 mocht het mis gaan en natuurlijk ging het allemaal weer mis 😓

Lief had ze netjes gedeeld. Ieder kregen we een sms dat ik ze gedeeld had en Lief ze gekregen had maar .............. de sms kreeg Lief wel maar de 1 Gb niet.
Maar potverdikke 😡 Lief ging bellen.

De 1ste keer kwam er ene C. aan de telefoon. Ze was alleraardigst maar er was schijnbaar iets niet goed met de telefoon zei ze uiteindelijk. Het enigste wat we konden doen was de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten. "Maar dan zijn we jou kwijt" zei Lief. "Bel je dan terug?" Maar daar gaf C. geen antwoord op. Ze zou alles intikken bij bij Lief zijn historie en dan zou de volgende Kpn'er die we kregen alles meteen kunnen zien.

We verbraken de verbinding. Zette de telefoon uit en lieten hem even uit en starten weer op en omdat de telefoon bijna leeg was sloot Lief hem aan om op te laden vandaar dat hij een beetje niet alledaagse plek uit koos om te bellen 😂

De 2de keer kwam ene E. aan de telefoon. Lief legde hem meteen uit dat alles te lezen was op de pc over het voorafgaande gesprek. "Nee," zei E. die nogal moeilijk te verstaan was omdat hij het Nederlands niet helemaal beheerste. " er is niets ingetikt dus ik weet niet wat gebeurd is." Dus weer het hele verhaal opnieuw vertelt.

"Ik zie het," zei hij. "U heeft 25 Gb in de EU."  "Neeeeeeee 50Gb!!" Maar E. zag nergens 50Gb staan net als wij zelf. "U heeft 25 en geen 50 Gb."
"Dan annuleer mijn verlenging maar en dat van mijn vrouw ook," zei Lief nog al pissig. "Mijnheer, even geduld a.u.b. eerst moet ik uw abonnement annuleren en daarna dat van uw vrouw." "Alleen de verlenging annuleren he. Niet mijn hele abonnement want ik heb mijn telefoon nodig!!" 

Na steeds weer alles opnieuw en opnieuw te hebben gezegd want het telefoonnummer gaf nogal problemen omdat E. steeds nummers omwisselde. Uiteindelijk lukte het E. "en bij mijn vrouw moet het ook geannuleerd worden." zei Lief.
"Waar woont uw vrouw mijnheer?" "Wij wonen samen op één adres," gaf Lief als antwoord en ook hier moest steeds weer herhaald worden.
We hoopten maar dat E. het goed begrepen had want stel je voor dat E. het hele abonnement had geannuleerd.

"Weet je wat," zeg ik tegen Lief. "Ik ga zelf ook eens bellen en vragen wat ik nu voor een abonnement heb en of ik er nog wel een heb."  
Zo gezegd, zo gedaan.

Bij het 3de telefoontje kreeg ik ene A. aan de telefoon. Een alleraardigst kind maar ook bij haar was de Nederlandse taal een beetje moeilijk te begrijpen maar ze deed haar best. Prima.

A. vertelde ons na een gesprek van 1 uur en heel vaak in de wacht te worden gezet omdat ze het even moest vragen, dat we inderdaad 50Gb hadden maar waar de gedeelde 1Gb bij Lief was beland was een groot vraagteken. Ze was zo lief om ons alle twee, 2 keer 5Gb extra te geven voor alle ellende. De sms'en kwamen bij ons binnen maar de 2 keer vijf Gb niet.
Ze ging nog eens aan haar leidinggevende vragen en wij gingen weer de wacht in. Die wist het ook niet zei ze ons.
En toen viel haar iets in..........
 "Maar u bent in het buitenland!" "Ja, in Zweden." zei ik voor de zoveelste keer. "O maar dan kunt u geen Mb's delen." "Is dat dan weer iets nieuws? " vroeg ik "want 12 juli jl. kregen wij nog nog ieder 100 Gb voor 1 week van een collega en die kregen we wel binnen." "Ik ga het even vragen, " zei ze weer en zette ons weer in de wacht. 
Helaas wist ze het ook niet meer maar Zweden was mooi zei ze want familie van haar woonde er en het was er zo koud. "Het is in Zweden de koudste plek van Nederland." zei ze.

Wat moet je daar nu nog op zeggen???????

KPN hier zijn echt geen woorden meer voor. Ons abonnement bestaat nog en we kunnen het weer verlengen maar of we dat nog doen ....................

6 opmerkingen:

  1. Errug He, moedeloos wordt je ervan. Ik heb dezelfde ervaringen met KPN maar dan met mijn tv ab zij maken wat kapot en ik mag alles oplossen en veel geduld kweken. Heel veel geduld. Succes! Consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Wij worden er zo moedeloos van. Wat de tv betreft dat gaat goed alleen het internet is veel te traag en dat krijgen ze niet goed. Fffffff word ik ook zo moe van. Thuis heb ik mijn telefoon gewoon van de wifi af dan gaat het allemaal iets sneller. Zou toch niet moeten kunnen.

      Verwijderen
  2. Het blijkt maar eens temeer; de wet tot behoud van het chagrijn is nog steeds springlevend. Het lijkt wel: hoe groter het bedrijf, hoe meer Murphy er zich thuisvoelt.
    Succes met het oplossen van deze sores en neem er eentje op als alles goed gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ga ik zeker doen Willem. Ik denk dat er erg op het personeel bezuinigd wordt bij KPN en daardoor krijg je mensen aan de telefoon die nergens van weten. Of het bij een ander beter gaat betwijfel ik ook. Bij Vodafone lees ik ook veel over klachten die met het verlengen van een abonnement te maken hebben. Al krijg je daar wel een heel stuk meer Gb per maand in de EU. Daar kan KPN niet eens aan tippen. Waar maak ik me boos om. Het is het eigenlijk niet waard. Vannacht werd ik wakker en dan lig ik me nog te ergeren. Ik ga daar eens mee ophouden. Ben benieuwd of per 1 augustus alles is aangepast. Ik heb niet verlengd maar mijn abonnement moet ook 50Gb krijgen zonder verlenging. Ik ben nu zonder verlenging €3 meer kwijt in de maand op 1 abonnement. Wij hebben er 2. Ffffffffffffffff

      Verwijderen
  3. Wij waren jaren klant van XS$ALL voor tv en internet. Toen KPN het overnam zijn wij na een paar maanden overgestapt naar een andere provider (met glasvezel) hier in de regio. Alles beter dan KPN!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mevrouw Niekje, in Maastricht is geen glasvezel. Ook niet te begrijpen maar het is nu eenmaal zo. Vandaar is het internet ook zo slecht bij ons. Het is vreselijk traag.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.