Bezoekers

Volgers

maandag 4 juli 2022

We blijven hier nieuwe dingen leren.

Zolang we al in Zweden zijn zien we vaak een soort stroomkastjes staan op de parkeerplaatsen. We zien ze ook vaak bij bedrijven op de parkeerplaats staan en dan heeft ieder kastje een nummer.

Steeds vroegen wij ons af waarvoor die kastjes dienen.

Om auto's op te laden leken ze ons niet geschikt. Ik heb eens zo'n kastje open geklapt. Er zitten slotjes op maar ze zijn nooit op slot.
Als je er in kijkt zie je een stopcontact waar een gewone stekker in kan en ernaast zit een soort "zekeringen" knopje. We kennen die knopjes allemaal vanuit onze meterkasten.

Nooit zagen we een stekker in zo'n kastje steken. Waarvoor dienen die dingen toch.

Vanavond maakten we onze avondwandeling. Deze keer langs de zee door het bos waar de grote trollenstenen staan 😉. We zagen er prachtige huizen staan en bij sommigen zagen we weer zo'n kastje staan op een paal.


We hadden geluk want de vrouw des huizes was buiten aan het opruimen. Lief trok de stoute schoenen aan en sprak de dame aan en in keurig engels legde zij ons uit waarvoor die kastjes dienen.
In de winter vriest het nogal in Zweden en wordt het wel -10 tot -20 graden. Erg koud dus. Bij die lage temperaturen krijgt de auto problemen met de benzine, diesel en/of olie en dus gebruiken ze hiervoor een speciale verwarming. Die verwarming heeft stroom nodig dus ............

Daar zijn die kastjes dus voor. 😊

Weer wat geleerd 😊

2 opmerkingen:

  1. Ik blijf jullie reisverslag lezen en geniet mee van jullie mooi avontuur. Ik hoop dat
    het vandaag lukt om te publiceren. Verschillende keren is het mij niet gelukt om te reageren. Dus op hoop van zegen druk ik seffens op de publiceren knop. Nog veel plezier ginder, Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bernadette, je bericht is aangekomen. Bedankt !!!!!

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.