Bezoekers

Volgers

zondag 28 augustus 2022

Ik geloof dat!




Men zegt wel eens dat ieder mens om de 10 jaar zou moeten verhuizen om zich van de nodige rommel te moeten ontdoen.

Ik geloof dat stellig!!

Wij wonen hier nu al weer 21 jaar en zo nu en dan wordt de garage en onze kelderbox opgeruimd of te wel een klein stukje leeg geruimd al blijft mijn inziens toch altijd weer veel te veel staan wat ook weg zou kunnen. Maar volgens Lief kan hij dat nog gebruiken 😕 Ruim ik het op een onbewaakt ogenblik toch op dan zal hij het zelden missen 😅

Ons logeerkamertje is meestal niet meer te gebruiken als logeerkamertje. Er zou nog geen bed meer in passen.
Komt er iemand logeren dan MOETEN we het kamertje weer toonbaar maken maar nu had ik er in ene keer genoeg van logees of niet.

Meestal als we weer thuis komen van een lange reis dan wordt alles maar in dat bewuste logeerkamertje gezet. Dan kun je er bijna geen voet meer in zetten. Lief zegt dan dat het wel meevalt en ik niet moet overdrijven maar in mijn ogen is het een grote zooi en daar wilde ik verandering in hebben.

Gisteren ben ik begonnen.
1 bak voor de kringloop
1 bak voor de restjes breiwol
1 bak met kleding die niet meer gedragen wordt
1 bak voor de container.

Wij hebben beneden in ons appartementen complex een ruimte met containers. Ze worden 2 keer per week leeg gemaakt. Ik kan wel zeggen dat mijn bak voor de container het vaakst werd geleegd. De  bak met restjes wol is aardig gevuld en die wordt binnenkort opgehaald door een liefhebbster die dat goed kan gebruiken.
De bak met kleding zal nog wel verder aangevuld worden en de ene bak voor de kringloop zal zeker nog vergezeld gaan worden door nog een bak.

Het logeerkamertje ziet er weer opgeruimd uit en mijn strijkplank die daar altijd staat is weer bereikbaar. De grote 4 deurs kast is weer helemaal opgeruimd net als de ladekast en het bureau.

Als je eenmaal de opruimwoede te pakken hebt dan gaat die niet over na 1 kamertje en vandaag ben ik al weer aan een kast begonnen op de slaapkamer. 1 Kast is grotendeels weer opgeruimd. Vooral de planken waar ik de voorraad toiletartikelen en medicijnen heb staan. Tjonge, jonge. Alles wat over de datum is ligt in de prullenbak en ook wat we nooit meer gebruiken of slikken.

De komende week gaan de kleerkasten eraan geloven.

Morgen komt mijn gouden meisje weer en gaan we eens grondig stoffen en stofzuigen want ook dat moet gebeuren 😃
 

8 opmerkingen:

  1. Medicijnen moet je nooit in de afvalbak gooien maar naar de apotheek brengen!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger bracht ik de medicijnen naar de apotheek maar die wil nu geen oude medicijnen meer. De enigste optie is dan om het goed stuk te maken en weg te gooien.

      Verwijderen
    2. Sinds enige tijd weigert mijn apotheek ook om oude medicijnen terug te nemen teneinde deze 'verantwoord' te verwerken. Aangezien ik wel mag stellen een grootverbruiker te zijn van diverse soorten oogdruppels, allemaal voor eenmalig gebruik, te zijn heb ik maandelijks minimaal 200 gebruikte verpakkingen die ik echt kwijt moet. Na enig zoeken bleek ik de medicijnresten ook in te kunnen leveren bij de milieustraat van de gemeente. Voor mij iets meer dan een kilometer fietsen, dus geen probleem.
      Maar ik was wel vrij nijdig op de apotheek dat ze van de ene op de andere dag geen oude medicijnresten meer innamen. Gevraagd naar de reden ervan en toen brak echt even mijn klomp, of zakte mij de broek af, ik weet niet welke uitdrukking hierbij het beste past; de oude medicijnen werden vaak nog in de verpakking ingeleverd en dan moesten zij al die verpakking ook afvoeren. Ik wist niet wat ik hoorde.
      En voor diegenen die vinden dat je oogdruppels ook in flesjes van 5 of 10 ml kunt gebruiken; door de verschillende soorten die ik dagelijks moet gebruiken ben ik hyperallergisch geworden voor de conserveermiddelen (vaak verdund zoutzuur) die erin gebruikt wordt. De eenmalige verpakkingen zijn dus medisch noodzakelijk.

      Verwijderen
    3. Willem ik begrijp je helemaal. Ik heb jaren gehad dat ik mezelf injecties mocht geven ivm de zware migraine. De naalden kon ik altijd bij de apotheek inleveren. Ook bij mij veranderde dat van de ene op de andere dag. Ze wilden mijn naalden niet meer hebben. Ik vond het nogal riskant om die zomaar weg te gooien. Ik heb ze een tijd in een leeg blikje cola opgespaard zodat niet iemand zich zou kunnen prikken. Ik ben het nu gewend om de medicijnen zelf op te ruimen. De injecties heb ik gelukkig niet meer nodig.

      Verwijderen
  2. Jij ook al aan het opruimen! Ik heb nu mijn kleding uitgezocht. Maar ik heb nog een doos met tafelkleden en dergelijke. Dat wordt de volgende klus. En digitaal opruimen dus, waar ik vandaag over blogde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je blog heb ik gelezen :) Tafelkleden ............ die heb ik nog teveel en gebruik ze nooit meer. Succes!!

      Verwijderen
  3. Oooooh, zo lekker is dat, eens flink opruimen en wegdoen. Wij hebben vanmorgen samen het tuinhuis eens fors onder handen genomen. We hadden er gewoon zin in hahahaha.... Heerlijk dat het niet meer zo warm is en dat je dit soort klussen weer kunt doen zonder dat het zweet in stralen van je afloopt en je bijna het loodje legt. Goed gewerkt, Ellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het weer iets koeler wordt is een mens veel actiever en krijgen we weer zin in dit soort klusjes.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.