Bezoekers

Volgers

vrijdag 26 augustus 2022

Vrijdag dus .......

Yes het is weer vrijdag dus ............ het uur der waarheid 😟 Vrijdag = weeg dag.
Als ik er eens goed over nadenk dan denk ik waar maak ik me nu eigenlijk zo druk om verdikkie. Alleen maar over dat stomme getalletje dat eigenlijk alleen maar iets aan duidt. 

Als ik mezelf soms op een foto zie of video dan denk potverdikke ik ben echt te dik en aan andere keer valt het wel weer mee.
Het zijn allemaal gedachten om mezelf gerust te stellen. Heel diep van binnen weet ik gewoon dat er zeker 15 kg af mogen om te beginnen.
Mijn doelen leg ik niet te hoog want uit ervaring weet ik dat dat niet werkt.

Crash diëten werken ook niet want die heb ik al vaker gedaan. Een hele plank van de boekenkast wordt ingenomen door boeken met allerlei soorten diëten. Die ga ik niet meer inkijken. Punt uit!!

Ik eet alles, alleen minder. Dat is de bedoeling.

Vanmorgen ging ik dus weer de weegschaal op en zag dat ik 0,7 kg was afgevallen. Netjes toch.

We hebben veel gelopen de afgelopen tijd. Gisteren nog 11 000 stappen en dat met die hitte. Het lukte.
Lief had gisteren in Tongeren zijn holter moeten ophalen en was dus aangesloten op dat ding. Wat is nu niet mooier om dan te gaan bewegen. Volgende week komen we weer ter controle bij de cardioloog en horen we hoe het met Lief zijn hartje gaat.

We lopen dus geregeld en letten op ons eten, roken niet en drinken niet, eten geen zout. Nou ja, ik drink alleen nog een wijntje bij visite en feestjes.

We gaan maar door op deze voet en wat het allemaal brengt zien we wel weer.

8 opmerkingen:

  1. Onze vakantie is maandag weer afgelopen en dan ga ikweer op de weegschaal staan. De afgelopen drie weken heb ik niet op mijn eten gelet. Met het warme weer veel makkelijk en dus vaak ongezond gegeten en uiteraard veel ijsjes met het warme weer. Ik voel het aan mijn kleding dat ik ben aangekomen. Maandag dus op de weegschaal om te zien wat de schade is. Van het weekend de boodschappen doen om vanaf volgende week weer normaal te gaan eten. De regelmaat komt dan weer terug. Ook het wandelen wil ik weer oppakken want dat is er in de vakantie met het warme weer niet van gekomen. En net als jij doe ik niet aan dieeten maar gewoon normaal en gezond eten en alle extra's laten staan. Je bent alweer op de goede weg 0,7 kilo is best veel. Goed bezig hoor.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat jou vast ook weer lukken om weer de regelmaat te vinden. Sterkte voor maandag. Ik duim voor je dat de schade zal meevallen.

      Verwijderen
  2. Toen ik nog ging fitnessen werkte daar een man die clienten begeleide bij het sporten. Wat kan ik het beste doen om af te vallen was nog al eens de vraag van dames. Zijn antwoord was dan steevast : Gooi je weegschaal de deur uit. En hang je zelf niet op aan een streefgewicht. Gewoon gezond eten, veel bewegen en probeer niet te veel te snacken. En als je dan perse wilt weten of je goed bezig bent meet dan centimeters , mensen vergeten nogal eens dat als je gaat sporten en je voedingspatroon aanpast dat je dan niet echt afvalt, want spieren wegen meer dan vet en dan zou je dus kunnen denken dat je niet goed bezig bent terwijl dat wel het geval is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem, dat is inderdaad een goede tip, maar voor veel mensen lastig. Ook voor mij, terwijl ik ook wel beter weet dan een getalletje op de weegschaal mijn dag te laten beïnvloeden. Goed om hier weer even aan herinnerd te worden, dank! Gr Mw Niekje

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.