Bezoekers

Volgers

zaterdag 13 augustus 2022

Wallanderserie

Nadat we in Ystad in Zweden zijn geweest ben ik een groot fan geworden van de boeken. Het eerste boek van de de Wallander serie, Moordenaar zonder gezicht, heb ik nu gelezen en ik begin de beste man iets beter te leren kennen.

Nu ben ik begonnen aan boek nr 2, De honden van Riga, en ook dit boek bevalt mij erg goed. 




Op een winterse dag spoelt een rubbervlot met twee dode mannen aan op de zuidkust van het Zweedse Skane. Na een anonieme tip stelt de politie een onderzoek in.
De twee mannen zijn voor hun executie gemarteld .................

Als je denkt dat het onderzoek van deze mannen wordt doorgespeeld naar een ander deel in Europa dan begint de hele ellende.

Het is nogal belangrijk dat de boeken op volgorde gelezen worden want er zit wel een lijn in de verhalen.




  • Moordenaar zonder gezicht – 1997.
  • Honden van Riga – 1998.
  • De witte leeuwin – 1999.
  • De man die glimlachte – 2001.
  • Dwaalsporen – 2002.
  • De vijfde vrouw – 2002.
  • Midzomermoord – 1997.
  • De blinde muur – 2004.

4 opmerkingen:

  1. Ja, dat is zeker belangrijk om deze boeken op volgorde te lezen. Ik heb het ook een keer gedaan, ze allemaal achter elkaar gelezen. Verveelde echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lees ik ook graag.en ook de t.v.serie die er van gemaakt zijn heb ik allemaal gezien.zijn laatste boeken vind ik niks,die over africa.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op Netflix ga ik de serie natuurlijk ook opzoeken en bekijken. Jammer dat zijn laatse boeken minder zijn. Ik moet het nog ervaren.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.