Bezoekers

Volgers

zondag 18 september 2022

Druilerige dag

Wat een druilige dag. Dit zijn nu van die grijze dagen waar ik heel down van kan worden als ze te lang aanhouden. Grijs en nat. 
Mams daar in tegen vindt ze heerlijk. Heeft ze altijd gehad. "Ik ga het lekker binnen gezellig maken," zei ze dan. Ze stak de kaarsjes aan want die hoorden daar bij. Nu steekt ze geen "echte" kaarsen meer aan maar kaarsen die een batterijtje hebben want dat is veel veiliger, vindt ze.
Dat vind ik heel verstandig van haar.

Zelf probeer ik daar dan een voorbeeld aan te nemen en ga het binnen ook extra gezellig maken. 

Hier en daar verander ik een kussentje op de bank en haal de plaids weer te voorschijn die een plaatsje op de bank krijgen. Ik zet een paar theelichtjes extra op tafel en op de eettafel zet ik weer een dikke kaars die aan gaat als we gaan eten en koop een bloemetje. Gezellig toch.

Zo probeer ik mijn gevoel "herfst/winter klaar" te maken.

Vandaag het maandelijkse termijn bedrag bij gewerkt van de energie maatschappij. Eerst wilde ik het niet ophogen maar tja dan zit ikzelf toch straks met een afrekening die niet zo prettig is. 

Nu valt het bij ons nog mee tot nu toe.
We wonen in een appartement en hebben al meer dan 20 jaar geen gasmeter meer. Wij betalen dus alleen voor elektriciteit bij het energie bedrijf. Maar ook bij ons is net als bij de meeste mensen het vaste termijnbedrag nu bijna 3 keer over de kop de gegaan. 

Onze verwarming loopt op stads verwarming en voor de komende winter zitten we nog goed is ons verzekerd.
In september krijgen wij normaal onze afrekening maar deze keer zijn ze laat. We hebben nog niets ontvangen en als ik niets ontvang of ik kan er niet inloggen dan denk ik dat het niet pluis is.

Doordat wij in de wintermaanden bijna niet thuis zijn krijgen we altijd veel terug gestort. 
Ik ben benieuwd ...............

2 opmerkingen:

  1. Afhankelijk van de leverancier waar je zit, en of die enigszins financieel stabiel is, zou ik de maandelijkse betaling NIET ophogen. Want als je leverancier failliet gaat, kun je fluiten naar die 300, 500 of 800 euro die je al vooruit had betaald. Betaal maar bij aan het einde van het jaar, en zet in de tussentijd het geld dat daar waarschijnlijk voor nodig gaat hebben, op je eigen spaarrekening. Daar blijft het geld tenminste van jou, ook als je leverancier failliet gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook de rede Petra om mijn bedrag niet aan te passen maar we betalen maar weinig en we zijn bij een grote energie leverancier aangesloten. We gokken het erop wat de elektriciteit betreft. Wat de gas rekening betreft verhoog ik niks want daar hebben we ooit ook al problemen mee gehad. Daar betalen we het minimum en de rest gaat een potje.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.