Bezoekers

Volgers

dinsdag 13 september 2022

Engeltje voor een beetje geluk.

Gisteren een drukke en ook een gezellige dag gehad.

Rond 9 uur stond mijn "Gouden Meisje" voor de deur. Ik heb al heel veel kasten netjes opgeruimd en alles ligt nu heel overzichtelijk op de plankjes. zo voor het grijpen zonder eerst andere spullen weg te moeten pakken. 
Wat we niet meer nodig hebben en al een paar jaar niet meer gebruiken gaat eruit. Soms met lood in mijn hart want het heeft toch ooit zoveel gekost .................. ik moet op sommige ogenblikken mezelf hard toespreken. Weg ermee! Misschien kan een ander er nog iets mee.

Vandaag wordt een tv opgehaald die we van ellende ooit op onze slaapkamer zette maar eigenlijk veel te groot was. Ik heb de beste man gevonden op Nextdoor, een buurt app. Of liever gezegd heeft de man mij gevonden 😅
Gratis op te halen enz. enz.  had ik bij de foto gezet en binnen een half uur had de man zich gemeld. Vanmiddag komt hij hem ophalen. Het is een grote platte tv met Ambilight en hij doet het perfect. Ik hoop dat de man nog jaren plezier van de tv zal hebben.

Op de slaapkamer staat nu een kleine tv, die uit noodzaak op het logeerkamertje stond, dat ziet er veel beter uit. 

Gisterenmiddag kwam iemand een vuilniszak gevuld met allemaal resten wol ophalen. Ik kende de persoon nog van vroeger op de lagere school. En wat was het leuk om haar weer eens te zien en kennis te maken met haar man.
Omdat ik gisterenmiddag moest jeu de boulen heb ik met hun afgesproken dat ze maar eens snel een middagje moeten komen koffie drinken en dat leek hun ook heel leuk.

Als dank kreeg ik dit "engeltje voor een beetje geluk" Ze heeft ze zelf gemaakt en deze keer heeft ze de kleuren van de Oekraïne gebruikt. Je kunt ze kopen en de opbrengst is voor de vluchtelingen. Een heel mooi gebaar toch?

Wat is het toch fijn om mensen gelukkig te kunnen maken.

Morgen ga ik met een tas vol spullen naar de kringloop. De tas is al aardig gevuld en wie weet komt er vandaag nog een tas bij met cd's en dvd's die ook nooit meer gebruikt worden.

Mijn kasten raken aardig leeg

4 opmerkingen:

  1. Ik ben ook aan het opruimen en net als jij met soms met lood in mijn hart. Zo gingen er stapels boeken de deur uit en daar heb ik de meeste moeite mee. Maar het was of er nog een boekenkast bijkopen of opruimen. En het voelt toch weer een beetje jammer om geld uit te moeten geven om boeken neer te zetten die ik toch echt niet nog een keer ga lezen en het zijn geen boeken die mijn dochter gaat lezen. Dus bracht ik ze in gedeeltes naar een mini bieb vlakbij mijn huis. En nu ze eenmaal weg zijn en nog maar een boekenkast nodig is voelt dat toch goed. Zo goed dat ik er zelfs over denk om nog meer boeken weg te doen. Verder ging er veel kleding die al meer dan een jaar niet uit de kast gekomen was weg. Ik draag toch vaak elke keer dezelfde kleding en let er nu op dat ik niets meer koop waarvan ik weet dat ik het hooguit een paar keer ga dragen. Verder bracht ik heeeeel veel naar de kringloop , van die spullen waarvan je eerst dacht ik ga ze nog wel een keer gebruiken of neerzetten , maar die in werkelijkheid al jaren in dozen zaten en waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had. Of spullen die op mijn werk weggegooid werden en wat ik dan zonde vond en dus mee naar huis nam. Dat meenemen doe ik nog steeds, maar op de terugweg naar huis fiets ik langs de kringloop en lever ze dan gelijk in. Gered van de vuilnishoop, maar niet ruimte innemend in mijn huis. Het gevolg van al dat opruimen en wegdoen, ik kan weer dingen vinden zonder eerst de hele kast overhoop te moeten halen. Een nieuw boek kan zonder eerst de hele kast op nieuw in te moeten delen gelijk de boekenkast in . Mijn nieuwe regels is er komt niets meer binnen zonder dat er wat uit gaat. Niet zo simpel als het klinkt, maar tot nu toe werkt het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk gevoel hè dat alles weer een nieuwe bestemming heeft gekregen. Inderdaad gered van de vuilnishoop. Die nieuwe regel van jou ga ik ook invoeren. Bedankt voor de tip!!

      Verwijderen
  2. Mijn spullen zijn prima in orde. Helaas een partner die nauwelijks iets kan weggooien. Hij heeft buiten huis ook nog een grote schuur en container, allemaal vol. Gelukkig niet mijn pakkie-an. Maar in huis ergert het me soms mateloos.









    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, herkenbaar. Ik ruim ook meestal alleen op in huis dan ;) Gelukkig vergeet Lief vaak dingen die hij heeft en soms zoekt hij hij waar hij het gelegd heeft en vindt het dan niet meer. Gelukkig gebeurd dat maar zelden :) In de kelderbox en de garage kom ik niet om op te ruimen en dat is maar goed ook, hihi. Heel soms verdwijnt er daar toch iets ..........

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.