Bezoekers

Volgers

vrijdag 2 september 2022

Het is weer vrijdag dus ..............

Het is weer vrijdag en dus weeg dag.

Ondanks mijn inspanningen van afgelopen week zoals opletten met eten en heel veel stapjes gezet ben ik op mijn gewicht blijven staan.

Nu heb ik gisterenavond na het eten van pizza veel water gedronken. Ik had me toch een dorst. Vaak heb ik dat van pizza. Ik eet dan zout wat ik niet gewend ben en krijg dan enorme dorst.
Misschien dat dat het gene is wat mijn gewicht op peil houdt.

Ooit was ik bij een bedrijfsarts en die vertelde me dat veel beweging mij niet zou helpen om af te vallen. 
Hij zei, "al zou u de marathon in New York lopen u zult daar niet van afvallen. Het zit in uw genen." 

Het heeft zich weer bewezen 😔  Nu blijf ik ondanks die wetenschap toch lopen om mijn gewrichten zo soepel mogelijk te houden. Tenminste wat je soepel kunt noemen. Ik denk dat als ik niet zoveel zou bewegen mijn gewrichten nog vervelender zouden doen. Het vele lopen zal me in ieder geval geen kwaad doen.

Vandaag zijn we ook met Lief naar Tongeren geweest bij de cardioloog ter controle. We kregen minder goed nieuws.
Er is weer een hartritmestoornis ontstaan en Lief zal binnenkort een derde ablatie krijgen.

Het gaan weer spannende tijden worden.

6 opmerkingen:

  1. Sinds 2 weken heb ik nieuwe accu's voor mijn fiets. Met de oude kon ik niet meer dan 5 km, nu weer 20 als doe ik dat in 2 dagen. Dus echt veel gefietst en regelmatig met harde wind tegen, het blijft maar waaien in Zeeland.
    Ik ben daar dus ook niet van afgevallen!
    Als je niet vaak zo zout een en of koolhydraten hou je vocht meer vast. Komende week daarop letten dan is er volgende week zeker wat af. Ik ga ook weer mijn best beter doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks aan het handje hoor, je bent niet aangekomen en daar gaat het om! Onzin...bewegen betekent energie verbranden. Als je meer verbrandt dan je binnen krijgt val je op den duur af. Simpel rekensommetje. Nu is het waarschijnlijk vocht, zoals Lot ook al suggereert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mevrouw Niekje, ik houd het ook op de vocht. We blijven door gaan!!!!!!!!!!

      Verwijderen
  3. Er wordt naar mijn mening teveel absolute waarde gegeven aan gewicht cq aankomen of afvallen. Bij bewegen hoort extra verbranding en als je veel beweegt zal ook je opgeslagen vet verbrandt worden, maar er wordt ook extra spierweefsel opgebouwd wat tot gevolg kan hebben dat je het gevoel hebt lekker afgevallen te zijn, maar dat de weegschaal je verteld dat je geen gram bent afgevallen. En dat terwijl je je broekriem toch echt een gaatje strakker zetten kunt.
    Of je kleren nog goed passen of te groot worden is voor mij een zekerder teken van hoe het staat met je gewicht dan het absolute getalletje dat de weegschaal aangeeft en nog meer hoe je je voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem, ik ben het weer met je eens zoals zo vaak. Mijn kleding is vooral een graad meter voor me. Ik ben vast afgevallen en heb er spierweefsel voor in de plaats gekregen en dat is goed. Gewoon doorgaan!!!!!!

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.