Bezoekers

Volgers

maandag 26 september 2022

Jarige Jet

Vandaag is het dan zover en ben ik weer in één klap 1 jaartje ouder. 69 Jaar alweer ffffffff. Het wordt steeds erger. Volgend jaar wordt het 70 maar daar denk ik nog maar niet aan.

Gisteren hebben we er een gezellige dag van gemaakt samen met mams.

Het was een mooie dag. Mooi zonnig weer en mams trakteerde op een etentje ter ere van mijn verjaardag. 
We zijn naar een dorpje gereden waar we vroeger vaker kwamen ook nog met paps. Er is een kerkje waar mams altijd een kaars opsteekt voor iedereen die het nodig heeft en dan is het ook vaste prik om nog een kaars mee naar huis neemt om te branden als mensen het haar vragen. 

Mams heeft een goede reputatie wat kaarsen branden betreft 😃

Een plekje vol nostalgie voor mij.

Dichtbij het kerkje ligt een leuk restaurantje waar we gezellig hebben gegeten.

Op de foto, die Lief in een onbewaakt ogenblik heeft gemaakt, hebben mams en ik een onderonsje 😅. Zo lijkt het wel. Mams kon me niet verstaan en omdat ik in het kerkje niet hard wilde praten moest mams even dichterbij komen 😅

Ik heb er weer een prachtige herinnering bij en dat op mijn 69 jarige verjaardag ❤❤



14 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, Ellen. Enne... zeventig valt ook best mee hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alsnog hartelijk gefeliciteerd met dit getal voor de volgende mijlpaal. Ik ben al 2 over de 70 en je merkt er niks van hoor 😊
    Leuke foto met mooie achtergrond van jullie.
    Als ik met dochter ergens ben bezoeken we ook altijd kerkjes en steken een kaarsje aan, maar alleen als het echt zijn.
    Die met een batterijtje zijn niet echt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt.
      Gelukkig Lot dat het voorruitzicht wat de leeftijd van de 7 is pijnloos wordt. Enne helemaal gelijk wat de kaarsen branden betreft. Gelukkig was het in dit kerkje nog heerlijk ouderwets en mochten we echte kaarsen aansteken. De elektrische kaarsen loop ik meestal voorbij.

      Verwijderen
  3. Mooie foto van jullie samen. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je verjaardag. En om een verhaal van Godfried Bomans over een honderjarige aan te halen: het gaat vanzelf, ieder jaar komt er gewoon een jaartje bij. Daar hoef je niks voor te doen. En uit ervaring weet ik dat 70 best meevalt; ben die grens al lang geleden gepasseerd en al aardig op weg naar 80.
    Een kaarsje branden voor iets of iemand die je dierbaar is/was, vind ik een een mooie symbolische daad. Vanuit mijn jeugd in Drenthe kende ik het niet, leerde het pas kennen toen ik in Arnhem kwam te wonen en met een RK-collega eens meeging naar de kerk waar hij een kaarsje branden wilde voor iemand die hem dierbaar was. Ik weet niet meer voor wie of wat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Willem. Ik ben katholiek en ben opgegroeid met kaarsjes branden. Als iemand het moeilijk heeft door ziekte of wat dan ook dan wordt er een kaarsje gebrand. Ook als iemand op examen moet of wat dan ook. Mijn moeder krijgt vele bezoekjes om een kaars te branden en daar brandt zij dan een noveen kaars voor. Is het vlammetje onrustig dan heeft de persoon het moeilijk en brand hij rustig dan gaat het goed.. Ach ja mensen putten er weer hoop uit en het doet hun goed of het nu helpt of niet dat laten we maar in het midden.

      Verwijderen
  5. Mooie foto! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk gefeliciteerd Ellen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.