Bezoekers

Volgers

woensdag 21 september 2022

Lang leve de bezorger van de Albert Heijn

Gisteren ging de telefoon, mams.......

Ze begon het gesprek meteen met, "ik heb pech. Ik geef je even de bezorger van de Albert Heijn die hier naast me staat."

Inderdaad, mams had pech!
Iedere 2 weken komt de Albert Heijn de boodschappen brengen. Zelf de boodschappen uitzoeken en bestellen is nog een van de weinige zelfstandige handelingen die mams nog machtig is. Dit was zo sneu voor haar. Wat was er nu gebeurd?

Mams wilde afrekenen en pinnen zoals altijd maar door het gebibber van haar handen heeft ze 3 keer een foute pincode ingetikt waardoor haar bankpas werd geblokkeerd. Nu komt deze bezorger van de Albert Heijn al jaren bij mams en hij kent haar een beetje en zij hem. Ze heeft een eenmalige machtiging kunnen geven zodat de betaling helemaal goed komt al kan het 10 dagen duren eer het bedrag afgeschreven gaat worden. Gelukkig is dat goed gekomen.

De bezorgde bezorger heeft voor mams de sns bank gebeld maar die konden hem niet verder helpen waar hij naderhand ook blij voor was want de laatste jaren hoor je zoveel over fraude. Hij vroeg of mams mij wilde bellen zodat hij kon uitleggen wat er gebeurd was want mams was het totaal kwijt door deze gebeurtenis.

Zo gebeurde het dus dat ik de bezorger aan de telefoon kreeg. Hij vertelde me het hele verhaal en heeft me zijn naam gegeven en telefoonnummer en het nummer dat hij gebeld had van de bank.
Hij was uiterst voorzichtig en wilde me verzekeren dat hij geen kwade bedoelingen had. 

Gisterenmiddag ben ik naar mams gegaan om de pas de deblokkeren wat me in eerste instantie niet lukte. Het apparaatje van de sns bank was niet meer in tact na jaren niet meer gebruik te zijn geweest. Via de digid code lukte het me ook niet dus uiteindelijk maar even gebeld met de bank en toen was het binnen 5 minuten geregeld.

De pas is gedeblokkeerd alleen moet ik nog even gaan pinnen bij een automaat en dan zal de pas weer normaal werken.

Mams heeft me vandaag weer gevraagd wat ik ook alweer moet doen met de pas en hoe het zit dat het bedrag van de boodschappen nog niet is afgeschreven. Als er iets is wat mams absoluut niet wil dan is het ergens "schuld" hebben. Ze heeft de boodschappen maar nog niet betaald en dat zit haar dwars hoe ik het ook probeer uit te leggen dat ze een machtiging hebben.

Vanmiddag ga ik pinnen en haar pasje weer terug brengen en dan zal ik ongetwijfeld weer opnieuw moeten vertellen hoe het zit met haar betaling aan de Albert Heijn en wat ik met haar pasje heb moeten doen om het weer gedeblokkeerd te krijgen.

Ik neem maar weer iets lekkers mee voor bij de koffie en een grote zak geduld en dan zal alles wel weer op zijn pootjes terecht komen.
En wat de bezorger van de boodschappen betreft die ik nog eens extra bedanken want dat heeft hij wel verdiend 

 

8 opmerkingen:

  1. Toch fijn om te zien dat er nog mensen zijn die begaan zijn met anderen. Hopelijk blijft deze bezorger nog jaren bezorgen bij je moeder.Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik bestel mn boodschappen bij de PLUS, omdat je daar al vanaf 25 euro kunt laten bezorgen. Er komt een bezorgster, een schat van een meisje, al 3 jaar bij me. Ze belt als er iets niet is wat ik bestelde maar wel iets anders, let op het goede merk. Ben er ook heel blij mee en hoop dat ze nog lang blijft. (En ze is dol op mars-ijs, dus dat krijgt ze elke week).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van het meisje van de Plus en ook lief van jou dat je haar trakteert op een mars-ijs.

      Verwijderen
  3. Dat ze al aan haar (betalings)verplichting voldaan heeft door het afgeven van die eenmalige machtiging, is voor haar gevoel waarschijnlijk niet het geval. Hoort gewoon bij haar generatie lijkt me. Houd de bezorger daarom in ere.

    Uit mijn kindertijd, late jaren '40 en eerste helft jaren '50, weet ik nog dat de dagelijkse boodschappen 'opgeschreven' werden en dat er betaald werd als het 'melkgeld' uitbetaald werd. Daar was de hele (lokale) economie op ingericht, want er was destijds weinig geld in omloop. Ik hoor het mijn vader nog zeggen, enige jaren voor zijn dood in 2004; "wat toch mooi dat je tegenwoordig met een pasje betalen kunt en er verder geen omkijken naar hebt". Hij was zijn leven lang geen contant geld gewend. De enige keren dat hij (veel) geld op zak had was als hij vee verkocht had of ging kopen, maar in principe was geld iets dat mijn moeder nodig had voor het huishouden, of dat je op de (boerenleen)bank had. Niet om 'zomaar' bij je te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa Willem klopt. Bij ons kwam vroeger de bakker en de melkboer aan huis en 1 keer in de week werd er dan betaalt. Dat was heel normaal.

      Verwijderen
  4. Ik word altijd heel blij wanneer ik dit soort verhalen lees of hoor, er zijn gelukkig zoveel heel eerlijke en lieve mensen, ik merk het op school ook vaak. De meeste mensen deugen, en dat geldt gelukkig dus ook voor de meeste jongeren. Fijn dat je mams jou én deze bezorger heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn nog veel goede mensen Mevrouw Niekje al zou je vaak je geloof verliezen als je de tv aan zet.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.