Bezoekers

Volgers

vrijdag 30 september 2022

Onze Franse buurman ..........

Een dagje op de camperplaats is weer eens iets anders. Het geeft rust iets waar wij eigenlijk niet zo goed in zijn. Zelf zeg ik nogal eens als we ergens zijn, "we blijven hier een paar dagen." Maar dat duurt Lief te lang. Hij wil de volgende dag weer verder maar vandaag blijven we.

De ochtend begint weer fris en mistig dus, bed uit voor een sanitaire stop, pilletje innemen dat op de nuchtere maag moet ingenomen worden. De kachel aan en dan weer snel onder de wol en wachten tot de temperatuur binnen weer aangenaam warm is en ik onder mijn warme dekbed uit kan komen.

Een beetje ons ochtendritueel in de camper.

Is de temperatuur eenmaal aangenaam binnen dan is het douchen en aankleden en de gordijnen open doen. Dan zien we vandaag weer de dikke mist boven de Maas hangen en we zien onze Franse buurman al aan de kant van het water zitten met zijn vishengel.

Lief vindt vissen ook wel leuk al doet hij dat zelden onderweg omdat je voor ieder water een aparte visvergunning moet hebben. Om die nu voor 1 of 2 dagen te gaan aanschaffen is een beetje te gek en daarom wordt er nooit of zelden gevist. Er liggen altijd een paar hengels in de camper dus wie weet doet zich de gelegenheid nog eens voor.

Lief gaat eens kijken bij de buurman of de vis wil bijten en ja hoor. De buurman had het nog niet in de gaten totdat Lief hem erop attent maakte.


En ja hoor, een vis aan de lijn. Buurman is er druk mee om de vis goed en zonder kleerscheuren binnen te halen.


Uiteindelijk lukt het hem. Hij haalt het visje uit zijn net en gaat hem binnen in zijn camper aan zijn vrouw laten zien.

Leuk toch. Hij heeft de smaak te pakken en blijft de hele dag vissen. Of hij nog meer vissen gevangen heeft? Geen idee want wij gaan vandaag een wandeling maken in de omgeving.

2 opmerkingen:

  1. Om te vissen schijn je wel de juiste instelling te moeten hebben. De laatste keer dat ik met een hengel langs de waterkant gezeten heb was toen mijn kinderen net op de basisschool zaten (ze zijn nu beide rond de 50) en ze wilden vissen. Als goede vader offer je je op, want als kind had ik ook wel gevist in het enige kanaal dat binnen redelijke afstand van mijn huis lag.
    De praktijk was dat de kinderen nog geen twee uur later aan het zwemmen waren en ik naar een dobber zat te turen. Ik was ook vergeten een boek mee te nemen en had zelfs nog geen puzzelboekje bij me.
    Nee, vissen; ik gun iedereen de rust die je ervoor moet bezitten en het plezier dat je erin hebben kunt, maar ik ben er nooit mee op vriendschappelijke voet gekomen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf zou ik er ook niet het geduld voor kunnen opbrengen. Lief heeft vroeger heel wat gevist en zelfs ooit stond hij in een Zweedse krant waar hij een of andere wedstrijd had gewonnen. De krant wordt bewaard als een trofee net als al de bekers die hij ooit gewonnen heeft in een doos in de garage.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.