Bezoekers

Volgers

zaterdag 1 oktober 2022

Een goed idee.

 Gisteren op onze wandeling kwamen we langs een kerkhof en daar moet ik dus even kijken. Jullie kennen me onderhand wel 😁

In Frankrijk kun je waar dan ook op een kerkhof komen of de graven staan er vol met bordjes met teksten erop dat de overledene nooit vergeten zal worden of dat ze altijd in hun zullen hart blijven. Je kunt het zo gek niet bedenken.

Ook staan er ontzettend veel kunstbloemen op de graven die helemaal verkleurd zijn door de zon en de regen die ze over zich heen hebben gekregen. Kortom, het is er een grote verkleurde bloemenzee. Jammer denk ik dan. Een land met zoveel zonuren die zou toch veel bloemen moeten kunnen leveren aan een schappelijke prijs. Misschien is het wel wat de zonuren betreft soms te veel? 
Of te dure arbeidskrachten?

Geen idee maar zoiets zal het wel zijn. In Nederland komen de bloemen ook niet meer allemaal van onze eigen bodem maar worden gekweekt in Kenia, Ethiopïe of Colombia. De arbeidslonen liggen daar natuurlijk stukken lager dan bij ons in Nederland en het weer is er goed.

In Frankrijk zien we daarom die kunstbloemen natuurlijk zo veel. Geen last van dure arbeidskrachten of afhankelijk zijn van het weer.


Nu valt de bloemenzee op de foto's nog mee maar toen ik over al de graven heen keek zag ik vooral bloemen, heel veel bloemen.

Nu staan wij op een camperplaats bij winkels en daar zag ik dit.


Je kunt hier de bloemen en bordjes met teksten kopen en ze zijn hier niet te duur. Nu weet ik niet hoe het hier met de diefstal is gesteld maar bij ons zijn ze er wel eens niet te verlegen voor om bloemen of een bordje weg te pakken om ergens anders weer neer te zetten.

Dit lijkt me een ideale oplossing. 
Ten eerste is het voor ieder mens mogelijk om spulletjes te kopen voor een dierbare overledene en stel dat iemand graag iets van een ander graf wil meenemen dan ben je niet iets kwijt dat veel geld gekost heeft. Je gaat gewoon nog eens langs de Bazar en koopt een nieuw boeketje of plantenbakje.

2 opmerkingen:

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.