Bezoekers

Volgers

donderdag 15 september 2022

Soms is het leven niet gemakkelijk.

Ooit ben ik begonnen als kleuterleidster op een kleuterschool. In die tijd bestonden die nog.  Er was een overschot aan onderwijzend personeel in de '70 tiger jaren en het was maar de vraag of je een baan kreeg. 
Via, via kon ik het een tijdje uitzingen met jaarcontracten en daar was ik al blij mee omdat ik mijn beroep toch kon uitoefenen maar het bleef geklungel. Ik trouwde en raakte zwanger en de tijd was gekomen om dat geklungel  gedag te zeggen. Ik ging me wijden aan het moederschap.
Een leuke tijd volgde en op de scholen waar ik kwam stelde ik me altijd beschikbaar om te helpen als vrijwilliger tot de tijd kwam dat mijn zoontje naar de basisschool mocht gaan en ik meer tijd kreeg en graag zelf weer aan de slag ging.

In de wijk waar wij woonden werd een hoofdleidster gezocht voor de peuterspeelzaal. Dat leek me wel iets. De schooltijden en vakanties vielen gelijk met de basisschool waar mijn zoontje zat dus ideaal en ik ging solliciteren.

Ik werd aangenomen en voelde me helemaal in mijn sas. Mijn "eigen" peuterspeelzaal.

Daar leerde ik een leuk en vrolijk gezinnetje kennen. Twee zoontjes hadden ze en ik heb ze alle twee onder mijn hoede mogen nemen. Mama F. was de vrolijkheid zelf en papa H. was een alleraardigste man.

Hun kinderen gingen naar de basisschool en ik verloor hun uit het oog.
Tot ik in 2007 een advertentie in de krant zag dat moeder F. 47 jaar overleden was. Kanker. 

Op Facebook volgde ik papa H. en las hoe moeilijk hij het had samen met zijn zonen maar het geluk lachte hem na enige jaren weer toe en in 2020 zag ik dat hij weer trouwde met M. die toen 41 jaar was. Wat een felicitaties volgde er. Zijn familie en vrienden waren zo blij dat papa H. het geluk weer gevonden had.

Van de week zag ik weer een advertentie staan in de krant. Ik schrok hier echt van. Deze keer was het M. de tweede echtgenote die overleden is op 43 jarige leeftijd. Heel plotseling.


Niet te geloven dat een mens zoiets voor de tweede keer gebeurd in zijn leven. Net 2 jaar getrouwd en je leven weer op de rails en dan dit.

Het leven is niet altijd gemakkelijk ..................



2 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat erg voor die man. Tot twee keer toe een partner verliezen op zo'n jonge leeftijd. Het zal je maar overkomen inderdaad... Het leven biedt ook echt geen enkele garantie helaas.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.