Bezoekers

Volgers

donderdag 27 oktober 2022

Brand Alert

Toen ik gisteren het avondeten ging klaarmaken en uit mijn keukenraam keek zag ik dit. 


Aan de overkant zag ik boven het dak van de overburen dikke zwarte wolken voorbij komen. Dat voorspeldt niet veel goeds dacht ik en ik ging op onderzoek bij mijn nieuws pagina's. Er was geen Alert op mijn telefoon binnen gekomen terwijl ik anders bij het geringste een Alert krijg. Ongelukken in de buurt of een brandweer of politie die onderweg is en nu helemaal niets. Vreemd.

Na een tijdje zoeken kwamen we er achter dat er brand was ontstaan bij het afvalverwerkingsbedrijf plastic recycling van Werven in BelgiĆ« net bij ons over de grens.

Alle ramen maar dicht gedaan want dat is niet goed. We gingen het na een tijdje ook al ruiken binnen, bah wat een vieze lucht. Nog altijd geen Alert.

Boven onze stad hingen nu grote zwarte wolken.


Wat een troep is dat toch die plastic. Dit doet onze lucht geen goed.

Ze hebben schijnbaar de hele nacht na geblust las ik. Vanmorgen hebben we eerst eens onze neus naar buiten gestoken om te ruiken of die vieze lucht er nog was voor we de ramen en deuren weer open gingen zetten.

We zitten nu op ons balkon van het zonnetje te genieten tenminste dat hoop ik maar dat het "gezond" is.

2 opmerkingen:

  1. Er blijven helaas altijd kleine kiertjes,waardoor buitenlucht binnen komt. Wij merken het zelfs,als iemand slecht hout stookt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet het zijn Izerina. We kunnen ook niet in een luchtdicht huis gaan wonen toch?

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.