Bezoekers

Volgers

vrijdag 28 oktober 2022

Respectloos

De klimaatprotesten zijn wel erg in trek de laatste tijd. Bijna iedere dag is er wel weer wat te zien op tv. Van vastplakken op een tafel tot vastplakken aan een schilderij. Hoe verzinnen ze het.

Ik zou zeggen, lekker vastgeplakt laten zitten en zeker niet tig keren op tv laten zien. Ze kiezen er zelf voor om zich vast te plakken en de lijm die gebruikt wordt valt reuze mee qua plakkracht te zien.

Dat het mis is met het klimaat dat zien we allemaal. Er iets aan doen gaat er ook nog wel mee door maar luxe inleveren is weer een ander verhaal.
Het blijft een groot probleem al denk ik dat nu de energie crisis heerst de mensen vanzelf een stapje terug doen. Energie wordt te duur dus hoe gaan we dat oplossen. Verwarming een graadje lager, minder de auto gebruiken enz.enz.

De klimaat activisten mochten ook zelf wel eens rekening houden met het klimaat en geen kunstleren/plastic schoenen dragen en ook die goedkope t-shirtjes die door arme donders gemaakt worden in derde wereld landen. Hun rommel misschien eens opruimen die ze vaak achterlaten.

Nu draag ik zelf ook geen dure kleding en de kleding die ik koop zal ook wel door die arme donders gemaakt worden. Ooit zei eens een Indonesische zuster tegen mij dat ze ook in Indonesië goedkope kleding maken. Maar als dat verboden gaat worden dan hebben die mensen niets meer te eten. 
Wat is wijsheid denk ik dan?

Weer even terug naar de klimaatactivisten ze kunnen het wel niets eens zijn met de maatschappij hoe er nu geleefd wordt maar ze moeten wel geen spullen stuk maken van anderen en/of kunst bekladden. Laatst zag ik dat ze een taart in het gezicht van het wassen beeld van koning Charles mepten. Respectloos vind ik dat. Dat doe je niet.

Bijna iedere dag zie ik bij het journaal hoe banden worden stuk gestoken van grote auto's. Dat doe je ook niet.

Als je echt wil doen zoek dan een nadere manier om te protesteren.

Hehe, ik ben het even kwijt 😑

16 opmerkingen:

  1. correctie: de banden werden niet stuk gestoken, de actievoerders lieten de banden leeglopen!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is minder duur, maar wel heel vervelend. Je kan niet even, zoals bij een fiets, voor de deur de banden weer oppompen.

      Verwijderen
    2. Je hebt gelijk Mevrouw Niekje. Ze lieten ze leeg lopen. Sorry.

      Verwijderen
  2. Ik heb voor vanavond ook een blogje klaar gezet over dit onderwerp. Ik vind het ook niet kunnen en denk dat er vele andere manieren zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om het maar zacht uit te drukken; de actievoerders gebruiken inderdaad een op zijn minst nogal merkwaardige manier om hun zin proberen door te drijven. Een paar dagen geleden las ik in Trouw een interview met zo'n actievoerder en daarbij heb ik mijn wenkbrauwen regelmatig even opgetrokken van verbazing. Hun motivatie was wel oké, maar de methode om hun kwam wensen uitgevoerd te krijgen waren op zijn minst bedenkelijk. Kort samengevat: 'de mensen' zien het grote belang van een goed klimaat niet en moeten met de neus op de feiten gedrukt worden. 'De mens' was gewoon een dom volgzaam wezen en zij waren degene die als enige wist wat goed was. Moest wel even denken aan de grote dictators van de afgelopen eeuw; die hielden en houden er vaak nog, vergelijkbare methoden op na om hun ideeën gerealiseerd te krijgen dan wel te houden.
    Macht lijkt wat ook die groep drijft, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het Willem. Ze willen eigenlijk ook hun macht gebruiken om al die domme mensen en vooral de ouderen eens even bij te brengen wat zij allemaal hebben stuk gemaakt de laatste jaren. De tv moest er niet zo veel aandacht aan geven en hun heerlijk laten zitten totdat ze er genoeg van krijgen.

      Verwijderen
  4. Kijk, aandacht hebben ze. Alleen is het wel op de verkeerde manier, vind ik. Op veel sympathie kunnen ze niet rekenen met deze acties.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk niet dat actievoerders mensen motiveren tot milieuvriendelijk gedrag op deze manier. Ik heb meer respect voor iemand die b.v. afval raapt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Izerina dat is helemaal waar. De jongeren ruimen echt hun rommel niet op en zullen ook echt niet minder gaan vliegen of auto rijden.

      Verwijderen
  6. Twee keer was wel voldoende geweest om aandacht te krijgen want bij veel onderwerpen over klimaat komen aldoor dezelfde filmpjes weer voorbij.
    Maar nu gaan ze vast weer een andere actie bedenken. Hopelijk een positievere met een goed voorbeeld wat je wel kan doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, het komt je toch onderhand bijna de keel uit, bah.

      Verwijderen
  7. Het zijn misdadige aandachtsorgels. Vooral die lui die kunstwerken vernielen moeten gewoon vervolgd worden. Ik moest wel weer erg lachen om de kerel die zijn handen (nog slecht ook) vastlijmde op de tafel van Beau. Had het wel erg geinig gevonden als iedereen gewoon naar een andere studio was verhuisd en hem had laten zitten. Lichten uit, dag hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jammer dat je op blogs niet een simpel duimpje kan geven, althans ik kan hem niet vinden wel een ✔ teken.
      Vroeg me ook af hoe ze weer los raken, wat wordt er gebruikt voor aggresief middelwant secondenlijm plakt erg goed op huid en haar.

      Verwijderen
    2. Griemmank, toen ze de actievoerder met tafel en al weg droegen gleed hij van de tafel af. Reclame maken voor goede lijm lukte hem nog niet eens.
      Lot de plaksel die ze gebruiken is niks waard. Ze zijn zo weer los. Ik zou ze een emmer geven met een peotsdoek zodat ze de boel weer netjes kunnen schoonmaken.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.