Bezoekers

Volgers

dinsdag 11 oktober 2022

Mams

Vanmorgen voor mams naar de poelier geweest en allemaal heerlijke kant en klaar hapjes meegenomen voor haar. Het hoeft maar in de magnetron om even op te warmen en dan smullen maar.

Het was wel even zoeken naar plekjes in de diepvries van mams. Ik denk dat als er oorlog uitbreekt mams ons allemaal weken van eten  kan voorzien 😀.

De 2 diepvries kasten met ieder 3 laden zaten boordevol en dan heb ik het nog niet over de 2 grote koelkasten die uit puilen. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en heeft alles nog een plaatsje kunnen krijgen met een beetje passen en meten. Mams kan weer even vooruit.

Ze had heerlijk geslapen vertelde ze me maar de schouder deed verdomd veel pijn. Arme mams 😔

De agenda werd ook weer te voorschijn gehaald en mams vertelde me weer opnieuw dat ze morgen de corona prik krijgt en 21 november de griepprik en dat allemaal thuis. Weer knikte ik meelevend alsof het allemaal nieuw voor me was. Op de korte tijd dat ik er was vertelde mams het me wel 3 keer.

De dokter van de huisartsenpost heeft wel bereikt dat mams nu met de rollator in huis loopt want de dokter heeft het gezegd. Gelukkig!!

Natuurlijk had ik ook heerlijke hapjes voor ons zelf meegenomen. Niet goed voor de lijn ........ ik weet het maar een mens moet toch eten en een gegrild kippetje kan nooit veel kwaad.

Er wordt heerlijk gesmuld vandaag bij Huize mams en ons 😋

8 opmerkingen:

  1. Vind je moeder het fijn zoveel voorraad te hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het wel Lot. Dat heeft mijn moeder eigenlijk altijd gehad. Ik weet nog toen ik thuis woonde bij mijn ouders de mensen uit de buurt kwamen als de koffie of de koekjes ophadden want mijn moeder had dat allemaal in voorraad.

      Verwijderen
    2. Mijn oma en opa hadden 2 oorlogen meegemaakt ze waren van 1901 beiden. Rond 1956 was er gedoe in Hongarije en is er een grote voorraad aangelegd op hun zolder. Toen ik in 1975 ging samenwonen en zij naar bejaardentehuis gingen heb ik nog veel mee kunnen nemen. O.a. 3 grote blikken koffiebonen van Del Monte, laten malen en er lang van gedronken. Ook zeep was er veel en dat is ook in de loop der jaren gebruikt. De olie hadden ze zelf al opgemaakt in de loop der jaren.

      Verwijderen
    3. Ooo Lot zo herkenbaar, hihihi.

      Verwijderen
  2. Na zo'n hectische nacht en ook ook niet geheel stressvrije dag is het je gegund dat je jezelf, en daarbij ook je naaste omgeving, wat lekkers toebedeelt.
    En wat de voorraad van je moeder aangaat; het zal wel met de beide wereldoorlogen te maken hebben. De schoonmoeder van mijn buurvrouw had dat (volgens de verhalen) ook en die was begin WO II met alleen wat kleren gevlucht en uiteindelijk in NL terechtgekomen. Dat gevoel was ze haar leven lang niet meer kwijtgeraakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha... weet je moeder wel dat ze zoveel voorraad heeft 😉? Geniet maar lekker van die hapjes, vrijdag weegdag is nog héééél ver weg!!🤣

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja dat weet ze maar dat "moet zo" vindt ze want ze kan maar niet zo naar de winkel, zegt ze dan hahahaha.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.