Bezoekers

Volgers

zaterdag 29 oktober 2022

Zo zinloos

Het nieuws wat betreft de oorlog, Rusland / Oekraïne (en de rest van de wereld) blijft me fascineren en ik denk mij niet alleen.
Hoe gaat dit aflopen en hoever gaat Rusland om zijn doel te bereiken?
Het houdt ons allemaal bezig.

Eerlijk gezegd verwonder ik mij erover hoe één man de hele wereld zo op zijn kop kan zetten. Hoe is het mogelijk?? In de tweede wereld oorlog was er ook één man die dat klaar speelde en denk eens aan Napoleon.
De drie op macht beluste mannen hebben volgens mij 2 overeenkomsten. Ze zijn alle drie klein van stuk en het zijn dictators. Zouden het dictators zijn om hun lengte te compenseren? Ik zal eens opzoeken wat Sigmund Freud hier over denkt 😃

Lief en ik hebben al heel wat concentratie kampen bezocht. Je kunt je bijna niet voorstellen wat zich daar allemaal voor gruwelijkheden hebben afgespeeld. 
We kennen de speelfilms over de WO II, de boeken en de oudere onder ons ook de verhalen van onze ouders.
Het moet vreselijk zijn geweest, onvoorstelbaar voor ons. 

Ieder jaar als de maand mei zich aankondigt dacht ik steeds weer dat het al zo lang geleden was en dat we dat nooit meer zouden meemaken. Mensen hadden ervan geleerd er zou nooit meer een oorlog uitbreken en mocht het wel gebeuren dan zou dat echt niet meer met tanks, kanonnen en soldaten gebeuren. Neeee in deze digitale tijd zou dat wel anders aangepakt worden. Mogelijkheden genoeg zou je denken.

Maar toch gebeurd het allemaal weer door het inzetten van soldaten, tanks en bommen al zullen nu de  mogelijkheden door middel van internet en drones vergemakkelijkt worden.

Ik griezel er steeds weer van als ik de stuk gebombardeerde beelden zie van steden en mensen die in metro stations bivakkeren. Ik vind het eigenlijk zo zinloos allemaal. Steden stuk maken en mensen afstraffen omdat ze niet bij je willen horen. 


Hoe gek kun je het maken en daarom, 



2 opmerkingen:

  1. "Ik ben geboren in de laatste wereldoorlog en dat wil ik graag zo houden", heb ik altijd gezegd, maar de laatste tijd begint me toch wel het zeer onaangenamen gevoel te bekruipen dat ik op mijn oude dag toch nog in een wereldomvattende strijd terecht ga komen.
    Of het waar is wat je zegt over compensatiegedrag bij kleine mensen weet ik niet, maar een dergelijke stelling bewijzen dan wel ontkrachten laat ik met veel plezier over aan de wetenschap, waarbij ik wel even moet opmerken dat ik een uitermate ambitieuze collega had die net de 1.60 m haalde, maar naar mijn idee was hij het schoolvoorbeeld van de formule IQ x AN = C. Daarin staat IQ voor intelligentiequotient, AN voor AmbitieNiveau en C voor Constante. En die formule klopt heel vaak wel.
    Volgens historici had Napoleon voor zijn tijd/generatie een vrij normale lengte.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.