Bezoekers

Volgers

woensdag 23 november 2022

Het gaat zelden goed

Gisteren maar eens gaan zoeken via google voor een kerstpakketje en daar heb ik toch wel de nodige ideeën opgedaan waar ik iets mee kan.
Ik ga ermee aan het werk.

Vrijdag weegdag heb ik maar voor een tijdje in de koelkast gezet 😔 Niet omdat ik me niet meer weeg maar omdat de resultaten miniem zijn. Ik merkte aan mezelf dat ik weer begon door te slaan en dan het liefst maar niet meer eet en dat wil ik niet. Ik ga stug door met mijn 1500 calorieën per dag of ik nu afval of niet.
Minder ga ik niet meer eten. Punt uit!!

Gisteren met strubbelingen mijn medicijnen voor een half jaar op gehaald. Ik ben er klaar voor. Lief moet morgen nog op controle bij de cardioloog in België en dan kan ook hij zijn medicijnen gaan bestellen.

Voor een half jaar medicijnen krijgen kan nooit zonder fouten bij ons plaats vinden. Vandaar dat we er maar op tijd mee beginnen. Gisteren ook weer. 
Via de mail kunnen we bij de huisartsen praktijk onze herhaal recepten bestellen en dan krijgen we van de apotheek een berichtje dat de medicijnen klaar liggen. Simpel toch zou je denken.

Moet ik voor een half jaar dan schrijf ik er altijd bij dat we een half jaar weg zijn. Dat zijn we niet maar ik wil wat speling hebben. Nu moest ik nieuwe medicijnen hebben tot mei. Ergens in april komen we weer terug vandaar. Ik wil niet naar huis moeten omdat mijn pilletjes op zijn. 😜

Kom ik gisteren bij de apotheek en krijg ik medicijn voor 4 maanden 😮 Waar ze 4 maanden vandaan halen is mij een raadsel. 120 Tabletjes van ieders en van eentje 125 tabletten.
Een mailtje gestuurd naar de huisartsen praktijk dat 6 maal 30 dagen bij mij nog altijd 180 is en niet 120. Maar als ze mij niet voor 6 maanden mee kunnen geven dat ze me dan maar een recept meegeven dan haal ik ergens onderweg wel de rest.



Binnen uur kreeg ik weer bericht van de apotheek dat mijn medicijnen klaar lagen.
Weer naar de apotheek en de rest opgehaald en vast gewaarschuwd dat Lief van de week ook nog voor een half jaar medicijnen gaat bestellen.

Nooit gaat het goed. Of niet bij de apotheek of bij de praktijk en altijd moet ik alles nachecken.

5 opmerkingen:

  1. Onze apotheek heeft het nieuwe systeem dat sommige medicijnen die ja altijd zal moeten blijven gebruiken automatisch elke 3 maanden worden gegeven. Maar niet alles wat ik nodig heb, dat is nog steeds niet goed in systeem. Ik gebruik veel druppels en zalf voor ogen, soms is iets niet voorradig en krijg ik dubbel van de andere, maar de ene is een medicijn en de andere alleen kunsttranen. En tegen een merk kan ik dan weer niet, is ook moeijlijk in "het systeem" te krijgen kennelijk!

    Ik ben benieuwd wat je voor leuke kerstideetjes je hebt gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor het afvallen gebruiken wij de app: food( een appel icoontje in de appstore) . Hierin kun je makkelijk terug vinden wat een product doet. Wij eten graag wat meer koolhydraten en minder vetten en deze dieet wensen kun je allemaal makkelijk wijzigen. Ook je dieeetplan word op maat gemaakt aan de hand van leeftijd/gewicht en lifestyle zelf ben ik 14 kilo kwijt en mijn man inmiddels 21 kilo( wij gaan voor duurzaam dus langzaam aan). Deze maand zijn we hier 23 maanden mee bezig en bevalt ons super. Het is even wennen Het eten te wegen en te loggen voor het in je mond te stoppen. maar hierdoor kregen wij meer inzicht en eten wij bewuster.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb jaren de app FatSecret gebruikt en die was heel prettig. Daarna ben ik met de app van Voedingscentrum begonnen op aanraden van de praktijk ondersteuner. Ik schrijf op wat ik eet en tel zo de calorieën en ik zie dat ik soms bijvoorbeeld te veel vetten eet of zout. Ik vind hem heel prettig maar ik word er soms zo moe van. Op het moment schrijf ik het even niet op maar houd me aan mijn eet schema. Val ik af dan is het prima en val ik niet af dan zal dat maar zo zijn. Ik wil even een stop inlassen omdat de resultaten gewoon om te huilen zijn als ik zie wat ik maar eet en de weegschaal maar heeeeeeeeel langzaam minder wordt.

      Verwijderen
  3. Hier ook altijd gezeur met medicijnen, (België) ik word daar soms zo moe van ! Tegenwoordig doe ik het anders. Wij zijn vaak in Frankrijk; ik stap de eerste de beste apotheek binnen en zeg met een zielig gezicht in mijn beste frans dat ik een toerist ben en mijn medicijnen ben vergeten. Nog nooit een probleem gehad, men is altijd heel mee-levend en ik krijg zonder problemen de medicatie mee. Wel te betalen natuurlijk maar ik weet inmiddels dat dat geen onoverkomelijke bedragen zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.