Bezoekers

Volgers

zaterdag 12 november 2022

Onze slingers

Gisteren was ik bij de praktijk ondersteunster. 

Nadat mijn medicijnen werden besproken en ik er weer een pilletje bij kreeg voor de goede orde begon het gesprek over onze camper.

"Waar gaan jullie heen deze de winter?" vroeg ze. Ik antwoordde, "Uh misschien Spanje of Portugal. Eigenlijk hebben we nog geen idee. Het ligt er helemaal aan waar de zon schijnt in die tijd. Naar de Spaanse kust gaat het denk ik niet worden want daar is het ons veel te druk. Alles zit daar propvol op het moment met overwinteraars. Dat is niks voor ons." 

"Wat heerlijk," zei ze "dat je dat zo maar kan beslissen tot een week voor je vertrek." 
"O,"zei ik, "dat kan soms nog veranderen terwijl we net vertrokken zijn 😁." 

Tja die tijden heb ik ook gehad als ik mensen hoorde vertellen over hun reizen en dan vooral dat zwerven. Het leek me het einde en ik hoopte vurig dat die tijd voor ons ook eens zou komen. 

Nu zitten we in die levensfase.
Alle twee zijn we met pensioen en hebben onze droom waarheid kunnen maken. Dat is echt niet zonder slag of stoot gegaan maar het is ons gelukt. 😍

"Jullie," zei de praktijk ondersteunster, "maken van je leven een echt feest." 
"Dat doen we zeker," zei ik "Ons leven is zeker een feest. Wij hangen zelf onze slingers op en toevallig houden we van dezelfde soort slingers en ik hoop dat we die slingers nog heel lang mogen ophangen." 



4 opmerkingen:

  1. Jullie beiden houden van dezelfde 'slingers'. Ik zou ook graag camperen. Maar man wil graag in een vrij luxe huisje. Dus van tevoren bespreken. En dus bij tochtjes maken iedere avond weer naar je 'eigen' huisje rijden. Ook fijn hoor. We genieten zo ook van onze oude dag. Maar ben wel jaloers op jullie vrijheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve anoniem, ook dat is fijn logeren in een luxe huisje. Hebben wij vroeger ook gedaan en daar hebben hele mooie vakanties van gehad. Ook zijn we veel in hotels geweest maar als je uiteindelijk langer weg wil dan is een hotel geen optie. Een huisje is weer een ander verhaal. Ik zou zeggen, geniet ervan want je kunt wel niet van dezelfde slingers houden maar een combinatie van verschillende slingers is net zo fijn.

      Verwijderen
  2. Op dit blog past mijns inziens maar een antwoord: Geniet zolang als het mogelijk is van het samen slingers ophangen. Wat je dan beleefd kan niemand je afnemen.
    Nog veel plezier gewenst voor de komende jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Willem en reken maar dat we doorgaan met slingers ophangen. Zolang als mogelijk is.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.