Bezoekers

Volgers

woensdag 16 november 2022

Overstappen??

Ook wij kregen net als alle andere Nederlanders bericht dat de zorgkosten weer omhoog gaan en dat we kunnen overstappen naar een ander.
Het shoppen gaat weer beginnen voor velen.


Wij zijn verzekerd bij de CZ en onze basis verzekering gaat in 2023, € 138,25 worden. De aanvullende verzekering ( het 50+ pakket) wordt € 15,25 en de tandarts verzekering € 22,10. In totaal alleen voor mij € 175,60. Tel daarbij nog het eigen risico van € 385,00 bij dan kom je op ongeveer € 200 per persoon. Onze eigen risico's gaan meestal wel op dus die laten we maar mooi voor wat ze zijn.

Ieder jaar opnieuw twijfel ik over die tandarts verzekering. Moet ik hem aanhouden en het geld zelf weg leggen of maar aanhouden?
€ 22,10 x 12 = €265,20 . Ik betaal dat al jaren en verbruik het nooit helemaal op. Moet ik een kroon of implantaat dan krijg ik € 450 per jaar vergoed.

Ik ben ook eens gaan rond neuzen bij andere zorg verzekeringen maar als ik alles op een rijtje zet en ongeveer hetzelfde pakket wil dan scheelt het eigenlijk niet zoveel. Soms gaat het om €5 per maand.

Nu weet ik dat we goed verzekerd zijn en ik denk dat ik het maar bij mijn zelfde verzekering blijf. Wij zijn er dik tevreden over en op onze leeftijd heb je steeds meer zorg nodig tenminste in de meeste gevallen.

10 opmerkingen:

  1. Hier blijven we ook bij dezelfde. De premie gaat wel omhoog maar omdat jongste afgelopen jaar oververzekerd was, foutje, niet gezien dat hij als net 18 jarige een aanvullende gelijk met mij had gekregen ,en we dat niet meer terug konden draaien., valt het allemaal mee. We hebben allemaal geen tandartsverzekering. We leggen elke keer wat apart en komen altijd onder het bedrag uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar denk ik dus ook aan wat de tandarts verzekering betreft.

      Verwijderen
  2. Ik heb het jaren goed nagekeken wat ik betaalde en vergoed kreeg en dat woog zeker mijn kant op. Ik wil mijn gebeit zo lang mogelijk bijhouden en heb vergoeding voor 1000 euro en die gebruik ik ook wel.
    AV gebruik ik voor de alternatieve zorg in mijn geval voetreflextherapie, ik krijg pedicure vergoed ook.
    Ik ben een dure geweest de afgelopen jaren door problemen met handen, voeten en ogen en het einde is nog niet in zicht.
    Ik blij bij VGZ,nu weet ik wat ik krijg bij een volgende is het afwachten of het ook zo goed uitpakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, ik ga twee keer per jaar naar de tandarts en houdt mijn gebit ook bij. Jouw tandarts verzekering is vast nog duurder per maand om aan 1000 euro te komen. Ik ben het helemaal met je eens. Nu weten wat we hebben en dat is goed.

      Verwijderen
    2. Nee hoor ik betaal minder dan ik vergoed krijg en heb dit nodig

      Verwijderen
  3. Ik ben ook weer aan het rondkijken. Wij hebben geen tandarts verzekering. We gaan 2x per jaar voor controle en gebitsreiniging en ben dan ongeveer 65,- per keer kwijt. De maandelijkse bijdrage voor een verzekering is hoger en dan vergoeding ze per keer maar 75% met een max van 250,=. Ik ben dus goedkoper uit door het zelf te betalen. Ik leg elk jaar ongeveer 250,- apart waarvan ik die kosten betaal. Wat overblijft blijft in dat potje staan. Jaar erop weer 250,- erin en zo zoetjes aan bouw ik zo een buffertje op voor eventuele duurdere behandelingen. Tandarts denkt ook goed mee. Ze geeft aan als er iets moet gebeuren wat duurder is en zegt dan we tillen het over het jaar heen dan kun je eventueel een verzekering afsluiten als je dat wilt.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik wel altijd afsluit is een randongeval verzekering. Deze kost per maand 1,95 en vergoedt tot 10.000,= aan kosten in geval van schade aan het gebit door een ongeval. Voor de kinderen fijn vanwege scooter rijden en sport maar ook voor onszelf.

      Verwijderen
    2. Dat is een goed idee wat de tandarts betreft. Ik ga het nog eens heel goed nakijken. Ik heb ook meestal iets iets tegen de €70 en de afgelopen maand dik €80 dat was i.v.m foto's maken. Bij mij vergoeden ze nu ook 75 %. Ieder jaar ben ik er mee bezig, zal ik of zal ik niet?

      Verwijderen
  4. Wij zijn al sinds de middeleeuwen bij CZ. Dat gaat ook niet veranderen, want we kregen een echt keurige behandeling toen er 9 jaar geleden heel veel narigheid met mijn man was. Er werd erg meegedacht en goed geholpen. Ik heb wel de uitgebreide tandzorg AV een paar jaar geleden opgezegd. In geval van 'nood' zit er zowat 700 euro tussen niet meer de vrij hoge premie betalen en de maximum vergoeding. Nou, dat is altijd wel overkomelijk. Je kunt bij wijze van spreken de premie, die je niet betaalt, op een aparte spaarrekening zetten als buffer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Griemmamnk ook wij zijn dik tevreden over de CZ en blijven ook.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.