Bezoekers

Volgers

woensdag 30 november 2022

Tunisch haken

Mijn ton-sur-ton omslagdoek begint te groeien. 

Deze omslagdoek stond al langer op mijn tot do lijstje. Ik keek er een beetje tegenop omdat de steek me ingewikkeld leek. Als je je er een beetje in verdiept dan valt het allemaal reuze mee en het is me gelukt.


Ik heb gekozen voor deze kleurencombinatie en lekkere dikke wol van de Zeeman. 

Hij wordt gehaakt met een Tunische haaksteek en 2 kleuren.
Met een Tunische haaknaald nr 10 zie je het haakwerk zienderogen groeien 😀 Al moest ik gisteren een heel stuk uithalen omdat ik ergens een steek op het einde had vergeten. Dat blijft me dan storen zoiets dus wel 15 cm uitgehaald 😒


Het patroon is gratis te downloaden bij;





Zo moet de sjaal uiteindelijk gaan worden.


2 opmerkingen:

  1. Tunisch haken wordt inderdaad lekker dik voor een omslagdoek. Ik vind het niet prettig haken met die lange haaknaald en het krult altijd zo om.
    By claire heeft leuke patronen. Ik ga een zomertruitje van haar haken met garen dat ik in de kringloop vond, blauw gemeleerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Tunisch haken moet je altijd een dikkere haaknaald gebruiken als op het etiket staat. Dat gaat het krullen tegen. By Claire heeft inderdaad hele leuke patronen.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.