Bezoekers

Volgers

zaterdag 10 december 2022

De Crockpot



Ja, ja onze Crockpot staat aan en de geur die nu wordt verspreidt is zalig.

Een Crocpot of te wel slowcoocker is niet alleen super makkelijk maar is ook heel energie vriendelijk. Op de LOW stand verbruikt hij niet meer dan 150 Watt en op de HIGH stand niet meer dan 210 Watt. Je kunt kunt hem dus met een gerust hart de hele dag aan laten staan.

Deze keer heb ik er sucade lapjes (draadjesvlees) in liggen. De Crockpot zal ik 8 uur aan laten staan en dan zal het vlees heerlijk mals zijn.

Als je vlees bereid in de oven dan verliest het vlees ongeveer 25% aan gewicht en bereid je vlees in de braadpan dan is dat verlies 35%.
Het vlees in de Crockpot krimpt nauwelijks.

Je hoeft ook geen keuken prinses in de keuken te zijn zoals ik en je hoeft niets aan te braden. Alles kan rauw in de pan.

Het is dus niet alleen energie vriendelijk maar ook nog super makkelijk.
Vanavond gaan wij in ieder geval weer smullen 😋

5 opmerkingen:

  1. Eigenlijk wil ik er ook wel een maar weer zo'n groot apparaat erbij dat je maar weinig gebruikt houdt me tegen. Heb ook een hele kleine keuken 6x4 meter met 3 plafondhoge kasten en ertussen klein aanrechtje met kastjes erboven en vaatwasser er onder.
    Aan de andere kant aanrecht 4 meter erboven ook kasten tot plafond en onderin aan beide kanten vaan aanrechtkast ladekasten. En toch geen ruimte meer om zo'n apparaat op te bergen. 😁 en los blok, gasfornuis, koelkast en vriezer en eettafel.
    De slowcooker van mijn dochter heb ik wel eens geleend, maar vond de kippepoten en gehaktballen niet zo geweldig, net asl de romertopf een beetje gestoomd en slap smaken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, ik heb ook niet zo'n hele grote keuken en de laatste jaren mijn apparaten eens goed geselecteerd. Wat ik gebruik mocht blijven en de rest ging weg. Mijn Crockpot mocht blijven net als mijn Airfryer, keukenmachine en wafelijzer. Ik heb het geluk dat we nog een bijkeuken hebben met een hoge kast. In de slowcooker maak ik vooral gebruik van stoofpotten en soepen en spaghetti saus. Kippenpoten gaan de Airfryer in en gehaktballen in de pan.

      Verwijderen
  2. Nu ik dit allemaal zo lees realiseer ik me ook dat draadjesvlees iets is uit de tijd dat ik nog thuis woonde. In mijn kamertijd had je er gewoon geen ruimte en tijd voor en ik trouwde met een vrouw die er niet echt verzot op was. Mijn moeder liet het vlees ook rustig een dag sudderen op een petroleumstelletje en wat ik me vooral herinner is dat je er zo'n lekkere jus van kreeg.
    Voor mijn werk zat ik geregeld in voor langere tijd, -weken tot maanden-, in hotels en wat ik dan wel eens jammer vond dat je het vrijwel altijd moest doen met de menukaart. Een keer gewoon aardappelen met groente en draadjesvlees of iets als hutspot was bijna niet mogelijk. Zelfs niet als het grootste deel van de gasten mensen zoals ik waren; maandagavond in-vrijdagochtend uit.
    Maar ik ben nu gepensioneerd en ga me binnenkort toch maar weer eens uitleven op draadjesvlees. Dat heeft jouw schrijfsel in ieder geval ook bewerkstelligd. En als je er uien en nog het e.e.a. bijvoegt krijg je lekkere hachee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem, ik kan me goed voorstellen dat je het hotel eten beu wordt. Ik vond het met vakantie van 3 weken in een hotel ook al teveel van het goede en als ik dan weer thuis kwam dan maakte ik snel zuurkool stamppot. Heerlijk.
      Uien had ik ook bij het draadjesvlees, mmmmmmm. Laat het smaken.

      Verwijderen
    2. Een collega van me placht in een dergelijk geval te zeggen "Als je de menukaart afgewerkt hebt, wordt hert tijd dat je een nieuw hotel opzoekt".

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.