Bezoekers

Volgers

woensdag 28 december 2022

We hoesten wat af.

We hoesten wat af, fffffffff. Wat een energie kost dat niet. Misschien val ik ook nog af 😁 

Gelukkig hebben we wel goed kunnen slapen maar om zes uur eenmaal wakker, bleef ik natuurlijk wakker want begon het gekriebel weer volop in mijn keel.

Om zeven uur stond ik toen maar op om mijn Irish Rib Eye in de crockpot te stoppen Ik legde hem voorzichtig op een bedje van uien. Terwijl ik mijn uien aan het snijden was liepen de tranen zo over mijn wangen dat ik de uien bijna niet meer zag maar uiteindelijk is het gelukt!
Allerlei kruiden erbij en nog een kopje runderbouillon en laurier blaadjes. Deksel op de pot en heerlijk slow 10 uur laten pruttelen.

Over een paar minuten staat de Picnic aan de deur met natuurlijk ook de nodige dropjes en pepermuntjes want die hebben we nu even hard nodig. 
Dan heb ik de buit weer binnen en mag ik vanmiddag weer mijn leesboek pakken en verder gaan met hoesten.

Als ik de verhalen mag geloven dan ligt half Nederland in bed met griep, verkoudheid of corona. Wij doen gewoon lekker mee 😌



4 opmerkingen:

  1. Voorlopig gaat het aan ons voorbij. Was donderdag winkelen met dochter, diverse winkels en twee restaurantjes, dus als we toen wat hadden opgelopen zouden we dat nu al gemerkt hebben.
    Vrijdag boodschappen in een grotere stad dus dan weer kans!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Incubatie tijd is tot 2 weken, dus dan heb je nog een week te gaan voor Covid, griep (influenza) en verkoudheid zijn vaak wat sneller met incuberen.

      Verwijderen
    2. Lief ligt ook ongeveer anderhalve week voor op mij eer ik het kreeg, ffffff.

      Verwijderen
    3. Lot, zoek maar niet echt de drukte op.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.