Bezoekers

Volgers

zaterdag 24 december 2022

Wel of niet

Vandaag gaan we er een gezellige dag van maken tot zover dat lukt voor Lief. Hij is snipverkouden. Al een paar dagen maar vannacht heeft hij flink moeten hoesten al komt de boel nu wel goed los. Gisteren gingen we eens testen met een zelftest om te kijken of het misschien corona is maar de test werkte voor geen meter. Er kwamen geen streepjes te voorschijn er kwam helemaal niks te voorschijn. 😟

Na al dat gehoest van afgelopen nacht vond ik het toch wel tijd om dan maar naar de test lokatie te gaan maar eerst nog maar eens zelf testen.

Nu wisten we een beetje beter hoe het allemaal in zijn werk ging want gisteren was de eerste keer dat we dit deden. En het lukte!

Geen corona dus!

Gelukkig en geen koorts dus een fikse verkoudheid. 
Nu kun je daar ook goed gammel van zijn. Lief is al een paar dagen binnen moeten blijven voor me omdat hij oorpijn en keelpijn had. Dat heeft hem goed gedaan denk ik.
Nu maar aan de paracetamol. Eerder wilde hij die niet en was liever zielig en beroerd.

Lief dus in de lappenmand en ik mijn rondbrei naalden maar eens te voorschijn gehaald en het lukt denk ik.



Het moet een spencer gaan worden en ik moet zeggen dat dit wel fijn werkt op deze naalden.








Dadelijk nog even naar het winkelcentrum om mijn gerepareerde ketting op te halen en eens kijken of ik bij Holland and Barrett een labradoriet kan vinden. Volgens de website wel.

Griemmank, bedankt voor de tip. Ik zet hem morgen in 😉

10 opmerkingen:

  1. Fijne dagen gewenst en morgen ben je goed voorbereid als je naar je mams gaat.
    Sterkte voor Lief, die heeft het heeeel hard nodig zo te lezen 😁. Neem bij H&B maar iets extra voor hem mee, ze hebben vast wel wat voor verkoudheden.
    Jammer dat een goede grog niet meer mag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is er tegenwoordig fout aan een ouderwetse grog, vraag ik me af. Mijn vader, een verstokt geheelonthouder, maakte bij een stevige verkoudheid heel soms een uitzondering en nam dan een stevige cognacgrog. Wij wisten dan ook heel zeker dat hij zich dan hondsberoerd voelde, want aan alle alcohol had hij een broertje dood en ook de uitgeperste citroen erin moest wel gecompenseerd worden met een overmaat aan (bruine) suiker. De grimassen die hij maakte tijdens het opdrinken zijn binnen de familie nog legendarisch, ondanks dat hij al in 2004 het tijdelijke met het eeuwige verwisselde. Maar het hielp hem als regel wel en dat was ook veel waard.
      Voor de goede orde; mijn vader was zelden erg verkouden en er gingen best veel winters voorbij dat hij geen grog nodig had

      Verwijderen
    2. Daar is niets mis mee Willem maar Lief mag geen alcohol voor de cardioloog.

      Verwijderen
    3. Lot, Lief zit goed aan de paracetamol en dat helpt ietsje. Hij wil toch mee vanavond. Ben benieuwd.

      Verwijderen
  2. Graag gedaan! Neem wel een zo groot mogelijke labradoriet (het is een wat saaie steen om te zien) en kijk gewoon eens wat hij doet voor jou op het gebied van beschermen tegen negativisme en energieslurperij van anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had nog nooit gehoord van een labradoriet en heb even wat informatie erover opgezocht. Het is een orthoklaas. Maar op de foto's zag ik toch echt zeer fraai gekleurde exemplaren die bij elke andere lichtinval kon wijzigen van kleur. Dat gold in ieder geval voor gepolijste exemplaren. Of ze helpen tegen negatieve energie van anderen? Ieder mag dat geloven, maar daarvoor heb ik geen enkel bewijs gevonden en schaar het daarom bij de kastanje in je broekzak tegen reuma waar mijn opa bij zwoer en als bewijs aanvoerde dat hij zelfs op zijn 80e (hij was van 1881) nog geen reumatiek had. Ikzelf zit nu dicht tegen de 80 en heb ook nog geen reumatische klachten. Zit gewoon niet in mijn genen, want zijn broer en zus hebben het ook noot gehad.
      Het lijkt mij vooral een placebo-effect; je voelt dat je er iets aan gedaan hebt en dan helpt het meestal ook. Op zich is daar niks mis mee. Ik begin me pas ongerust te maken als zoiets als een bewezen feit neergezet wordt en er verder geen enkel goed onderbouwd bewijs bij getoond wordt, anders dan dat de nicht van de zwager van de zwengel van de dorpspomp er veel baat bij had.

      Verwijderen
    2. Griemmank. gisteren heb ik nergens de steen kunnen vinden. Ik heb er nu eentje online besteld die donderdag pas zal arriveren dus nog even de tanden op elkaar :)

      Verwijderen
    3. Je kunt het scharen bij de kwakzalverij.

      Verwijderen
    4. Annoniem, Lief heeft ook altijd een kastanje in zijn zak. Ik denk maar zo, placebo effect of niet ....... het kan maar helpen, toch?

      Verwijderen
    5. De anonieme reactie van 00:04 was de mijne; zie het nu pas dat het fout gegaan is. Bij dezen gecorrigeerd.
      En zoals ik al opmerkte; er is niks mis met een placebo-effect. Als iets helpt, helpt het en daar kan ook hard wetenschappelijk bewijs van het tegendeel niks aan veranderen. Wetenschap en gevoel liggen niet altijd op dezelfde lijn en ik vind het ook kortzichtig als uitsluitend wetenschappelijk bewijs als de enige echte waarheid wordt gezien. Dan zouden we heel veel verrassingen missen.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.