Bezoekers

Volgers

zondag 1 januari 2023

Eerste dag van het nieuwe jaar


Vandaag 1 januari, de eerste dag van het nieuwe jaar. Ik voel de energie weer steeds meer in mij stromen al hoest ik nog wel een eind weg maar gelukkig iets minder dan voorheen. Mijn ribben kunnen weer een beetje bijkomen 😐

We hebben onze goede voornemens weer eens op een rijtje gezet zoals ieder jaar.
Een nieuw begin geeft weer nieuwe kansen, toch?

Mijn weegschaal vanmorgen liet me zien dat ik over het hele jaar 2022, 5,6 kg ben afgevallen. Niet veel maar ik ben tevreden hoe dan ook. Ik had ook 5,6 kg kunnen bijkomen toch? Als ik dit jaar nu weer wat kan afvallen .............. ach, ik kom er wel alleen niet zo snel en hopelijk blijft het er dan ook af en niet zoals anders 20 kg eraf en 22 kg er weer bij 😓 Dit wil ik dus echt nooit meer!!

Ons tweede goede voornemen is dat we er weer alles aan gaan doen om gezond te leven. 
Gezond eten en bewegen en dat bewegen komt weer helemaal goed als we met de camper op reis gaan.

Duimen jullie mee dat we over twee weken weer mogen vertrekken?

Morgen eerst de kerstboom maar eens opruimen.
Boodschappen ben ik al aan het opschrijven enne o ja, niet vergeten om piccalilly mee te nemen want als we nog in Portugal komen dan hebben we daar een liefhebber wonen die daar gek op is. Ik heb nu eenmaal beloofd dat als we weer zouden komen ik potten met dat spul zou meenemen 😇

Ons plan wordt ongeveer via Frankrijk, oosten van Spanje naar het zuiden en van daar uit via Portugal, Noord Spanje, Frankrijk weer naar Nederland. Dat is alleen het plan hoor want het kan zomaar omslaan van plan A naar B. Bij ons weet je het nooit 😜
Het gaat allemaal via binnenwegen. Snelwegen is voor ons een "vies" woord 😉

Dus we gaan er weer met frisse zin tegenaan!!


7 opmerkingen:

  1. Jullie ook een goed nieuwjaar.
    Is het voor jullie kennis en Portugal niet mogelijk om zelf die piccalilly te maken?
    Ik maak het al jaren zelf. Zoek maar eens op google.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Dat is een super goed idee wat de piccalilly betreft. Ik ga het doorgeven. Ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht. Bedankt!!

      Verwijderen
  2. Hoi Ellen, tuurlijk duim ik dat jullie over twee weken kunnen vertrekken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik duim als je beloofd om veel foto's van Frankrijk te plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Hélène, ik ga speciaal voor jou mijn best doen enne ......... op onze vlogs zul je vast en zeker ook veel zien over la douce france

      Verwijderen
  4. Mooi dat je 5,6 kg kwijt bent! Mag je die kilo's dan meenemen als extra bagage;-)?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.