Bezoekers

Volgers

dinsdag 17 januari 2023

Klopt dit wel?

Zo nu en dan kijk ik op de app van Essent om te zien of ik het maandelijkse termijnbedrag moet aanpassen.
Nu is het de laatste niet altijd even leuk om te kijken maar gisteren was ik wel erg verbaasd toen ik op de app ging kijken.

Toen alle prijzen van de stroom nog normaal waren betaalden wij €35 per maand. Wij wonen in een appartement en betalen stroom en gas (voor de verwarming) apart omdat wij stadsverwarming hebben. Ik spreek dus nu alleen over de elektriciteit.

Toen de prijzen allemaal de lucht in gingen werden onze maandelijkse kosten opgehoogd naar €108 per maand.
Zelf heb ik in december ons maandbedrag naar €100 terug gebracht.

Gisteren ging ik dus weer een kijkje nemen op de app en het advies was om het maandelijks bedrag terug naar €6 te brengen.

Hoe dat nu mogelijk is????????
We gebruiken nu zelfs 2 elektrische kacheltjes

Ik laat het maar mooi staan op €100. 
Als het teveel is dan krijg ik nog een mooi bedragje terug bij de jaarlijkse afrekening in mei.

6 opmerkingen:

  1. Bij ons een gelijkaardige situatie voor elektriciteit. Van 100 euro naar 30 euro. Ik heb het ook mooi op 100 euro laten staan. Liefst geen onprettige verrassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook. Die verrassingen die heb ik niet zo graag.

      Verwijderen
  2. Op een paar fb groepen o.a. van minima lees ik alleen maar verhalen hoeveel stress een slimme meter en app oplevert. We hebben hem geweigerd en houden de standen zelf wel in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan natuurlijk ook Lot. Ik vind het wel makkelijk als ik mijn maandelijkse bedrag kan aanpassen zonder poespas. Gelukkig heb ik er geen stress van.

      Verwijderen
  3. Wij hebben precies hetzelfde maar dan bij Vattenfall. Er staat bij ons wel bij vermeld dat ze verwachten dat we een bedrag terug krijgen. Als we het advies opvolgen vanaf nu tot aan de eindafrekening dan is de kans groter dat we precies uitkomen. Dus een klein bedrag retour of klein bedrag bijbetalen. Ik laat mijn voorschot ook staan zoals het was. Het gaat nog om 2 termijnen. Ze storten maar terug en we zien dan wel waar het nieuwe maandbedrag op uitkomt.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons staat ook dat we waarschijnlijk geld terug krijgen. Ik vind het prima als ik maar niet extra moet gaan bij betalen. Ik weet altijd graag waar ik aan toe ben.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.