Bezoekers

Volgers

maandag 16 januari 2023

Vandaag schijnt de zon .......

Vandaag schijnt de zon uitbundig en dat werkt altijd geweldig bij mij. 
Kan ik met donker, grijs weer in een dip raken dan verdwijnt die dip weer als sneeuw voor de zon bij dit zonnig weertje.

Wat knap ik daar toch van op.

Afgelopen nacht was ik vaak wakker en owee als dan mijn hoofd begint te werken, fffffffff. Ik kan dan zo maar uren wakker liggen en dan verschijnen er allerlei doem scenario's bij me op. Gelukkig heb ik het weer achter de rug en toen ik de zon zag vanmorgen was alles weer verdwenen uit mijn hoofd.

Ik ben echt een buiten mens die niet van de winter houdt. Geef mij maar de lente die vind ik het mooist. Al dat nieuwe groen weer en knoppen aan de bomen. De eerste bloemen die weer te voorschijn komen. Ik kan er zo van genieten.
Ieder jaargetij heeft zo zijn charmes. 
De zomer vind ik ook heerlijk als het maar geen 42 graden is haha en de herfst is ook prachtig met al zijn mooie kleuren zolang het maar niet grijs en donker is bij mij šŸ˜€ dan vind ik alles mooi.


Morgen komt mijn "gouden meisje" weer en krijgt de boel binnenshuis weer een extra schoonmaak beurt.
Laat dan de zon maar komen.

10 opmerkingen:

  1. Ik ben jaloers op je.. Hier is het grijs, regen en winderig. Ik heb hetzelfde als jou. De zon wordt je vrolijk van. Lekker wandelen en de natuur tot leven zien komen. De lente en herfst zijn favoriet op de een of andere manier zijn er dan ook meer geuren in de natuur. Of dat is mijn verbeelding. Geniet van het zonnetje!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan hebben wij zeker geboft vandaag in het zuiden van het land. Volgende keer stuur ik je wat zon.

      Verwijderen
  2. Doemscenarios bedenken ben ik ook heel goed in, vooral in bed waardoor je niet kunt slapen. Je bent niet alleen. Hier is het grijs en heeft het vrijwel de hele dag geregend. consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat er meer mensen wakker liggen met de vreselijkste gedachten. Het is wel goed om te weten dat je niet de enigste bent.

      Verwijderen
  3. Hier in de Liemers is het vandaag grauw en een beetje nat. Dus weinig optimistisch stemmend weer, want echt warm is het ook al niet. Al zal het temperatuurniveau, de tijd van het jaar in aanmerking nemend, redelijk normaal zijn.
    Maar ik ga niet zitten te simmen, want ik zit nog steeds op schema dat mijn griepaanval van de afgelopen week , aanstaande woensdag op het punt is aanbeland dat ik een week eerder verwachtte. Zoals het altijd zo prozaĆÆsch gezegd wordt; de zon schijnt vandaag in mijn hart.
    Wat mooie jaargetijden aangaat; op aanraden van een (Griekse) collega zijn vrouw Helena en ik eens in het voorjaar naar Kreta geweest en hebben volop genoten van hoe alles daar bloeide en volgens vrouw Helena rook alles ook zo lekker. Voor mij als plantenliefhebber was het een onvergetelijk mooie vakantie. Twee jaar later hebben we dat nog weer een maand gedaan, maar toen in het najaar, waarbij ik verrast was dat het eiland nog zo groen (en bloemrijk) was.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Griekenland staat nog op mijn lijstje en is door jouw beschrijving weer iets hoger komen te staan Willem.

      Verwijderen
  4. Hoi Ellen, piekeren en somberen in de nacht is verklaarbaar blijkt uit onderzoek. Je hersens zijn dan nog niet echt wakker waardoor men niet in staat is om beslissingen te nemen en dingen te zien voor wat ze zijn. Vaak zijn de dingen waar je over piekert opgelost of minder ernstig wanneer men is opgestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, en het klopt inderdaad dat wanneer ik ben opgestaan het allemaal lang niet zo erg is. Bedankt voor de uitleg.

      Verwijderen
  5. Bij ons in de Achterhoek was het gisteren nog grijs en grauw, maar vandaag schijnt ook hier de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nicole, ik heb je wat gestuurd en zelf ook nog wat gehouden, hihi.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.