Bezoekers

Volgers

maandag 23 januari 2023

Wat is een Podcast

Je komt het geregeld tegen op tv; luister naar de Podcast van dit of dit of de nieuwe Podcast komt uit.
Wat is een Podcast eigenlijk?
Het is eigenlijk een luister verhaaltje. Je kunt ze beluisteren via een website, een app of via Spotify.

Zit je ergens te wachten, zit je in de trein of wat dan ook dan kun je via je telefoon zo'n verhaaltje afluisteren. Heel ontspannen dus.

Je oortjes in en luisteren maar 😃 


Meestal heb ik geen geduld om zo lang stil te zitten en te luisteren maar misschien als het me echt interesseert wel. Ik ga het eens proberen. Vandaar dat ik eens kies voor de Libelle.

En kijk wat ik vond? Ik heb even een schermafbeelding gemaakt.

Ik heb me geregistreerd en nu heb ik een knop aan mijn startscherm van mijn telefoon toegevoegd met de eerste aflevering van dit verhaal.


Wil je liever via een app werken? Dat kan natuurlijk ook.

Kijk eens op  Pocket Casts 
Je kunt de app vinden in de Playstore.

Pocket Casts laat je kennismaken met inhoud waar je verliefd op zult worden, en helpt je alles gemakkelijk te beheren. Ontdek waarom mensen langer luisteren en meer genieten van inhoud met Pocket Casts.

Je kunt ook naar een Podcast via Spotify luisteren. Bijvoorbeeld de Podcast van de Libelle kun je opzoeken.

Stap 1 - tik in de zoekbalk "libelle mijn verhaal" Dan verschijnt de Podcast in je zoekoverzicht.

Stap 2 - Klik nu op de Podcast en je krijgt een korte inhoud te zien en een overzichtslijst met alle al eerder gepubliceerde afleveringen. Zie je er iets tussen dan klik op "volgen".

Ik ga er me toch eens op toeleggen. We moeten meegaan met onze tijd en wie weet ga ik het nog leuk vinden ook 😂😂

9 opmerkingen:

  1. We hebben een digitaal abonnement op het NRC en daarin staan ook een aantal podcasts. Afgelopen week zag ik een artikel staan waarvan de titel en korte inhoud me aanspraken. Helaas alleen als podcast te beluisteren en daar had ik geen zin in. Maar ik ga wel oortjes aanschaffen misschine ga ik dan vakr luisteren. Nu nog het pro bleem hoe neem je dan je telefoon mee, om je nek hangen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, een podcast komt er steeds meer in. We moeten met onze tijd meegaan.
      Zelf heb ik de samsung oortjes zonder snoer. Ik moest er wel even aan wennen maar nu vind ik ze zalig, hahaha. Ik heb een telefoontasje crossover. Om mijn nek dat was te zwaar. Die ligt nog ergens in huis. Zo'n tasje is ook heel handig als ik op de fiets ben of even in de buurt ergens heen ben zonder tas. Mijn telefoon heb ik altijd bij me en in zo'n tasje is dat ideaal. Ik heb er eentje met een portemonnee. Kan ik ook een bankpasje in doen, mijn sleutel en zakdoekjes, hahaha. Ideaal hoor.

      Verwijderen
    2. Ik ben al jaren met onze tijd meegegaan 🤣 van zonder tv en telefoon , via typemachine met lint waarop je heel hard moet tikken op iets op papier te krijgen en vooral mooie doorslagen. Naar laptop en smartphone.

      Verwijderen
  2. Ik luister graag naar een podcast in bed want ik val geheid in slaap. Vooral als het een wat zachtere zwoele stem betreft...weg ben ik. Dan wordt ik een uur later wakker en heb de helft van de afleveringen gemist maar slaap vervolgens lekker. consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lang geleden, toen ik een periode alleen was, luisterde ik naar Candlelight met Jan van Veen, dan wist ik zeker dat ik in slaap viel!

      Verwijderen
  3. Als kind hield ik al niet van hoorspelen op de radio en in de grond van de zaak is een podcast weinig meer dan een radiohoorspel. De kans dat iemand mij erop betrapt naar een podcast te luisteren is dus uitermate klein; temeer omdat ik na mijn pensionering in 2009 mijn toen nog autotelefoon, ergens diep weggestopt heb en alleen tevoorschijn haal als ik langer dan een paar uur weg ga. Mijn behoefte om 'altijd en overal' bereikbaar te (moeten) zijn is vrij minimaal.
    Voor de goede orde; mensen mogen van mij altijd en overal hun telefoon meenemen en er ook altijd en overal op zitten te turen alsof hun leven ervan afhangt, maar heb weinig behoefte aan opmerkingen als "hoe houd je het vol, zo zonder telefoon te leven". En wat me stoort is ook, als je ergens je telefoonnummer moet achterlaten en je geeft je vaste nummer, er meteen achteraan gevraagd wordt "en wat is uw mobiele nummer" en zelfs als je zegt die zelden bij je te dragen en dus primair op het vaste nummer gebeld wilt worden, gebeurt het nog vaak genoeg dat je, inderdaad op het vaste nummer, gebeld wordt met de opmerking "ik kreeg geen gehoor op uw mobiel". Voor mij al vaak een reden om de contacten met zo'n club te verbreken, want luisteren blijkt een zwakke kant te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja Willem, met mijn telefoon doe ik heel veel behalve turen, hihi. Ik vind het vaak heel storend en ook onbeleefd als mensen dat doen als ze in gezelschap zijn. Ik betaal met mijn telefoon, zoek bepaalde dingen op en wil bereikbaar zijn i.v.m mijn hoog bejaarde moeder. Een vaste telefoon gebruiken we niet meer ook mede de vervelende robot telefoontjes die we erop kregen ondanks erover geklaagd te hebben. Op mijn mobiel blokkeer ik die nummers dus geen last er meer van. Als wij aan het reizen zijn dan gebruiken we onze telefoons ook als navigatie of een supermarkt of iets dergelijks op te zoeken. We kunnen er gewoon niet zonder.
      Die podcast lijkt me handig als ik ergens in de wacht zit of als ik ergens onderweg in het zonnetje zit te genieten.

      Verwijderen
  4. Het ligt aan de plek en de tijd en waar ik zin in heb, maar meestal lees ik liever dan dat ik naar iets luister. Ik heb wel draadloze oordopjes van Samsung, die gebruik ik op de sportschool als ik op de hometrainer zit en series kijk. Net als Lot ga ik ook met mijn tijd mee en heb ik ook leren typen op een mechanise typmachine met een lint. Heb ook nog achter de stencilmachine gestaan om mijn vader te helpen met het afdrukken van brieven voor de kinderen op zijn school. Fax, telex, allemaal meegemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja mevrouw Niekje je roept nostalgie bij me op. Typen op mijn koffer type machine, faxen en stencils maken en wat dat je van dat vreselijke carbon papier, hihihi.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.