Bezoekers

Volgers

dinsdag 21 februari 2023

Ben jij slim?

Toen ik vanmorgen naar buiten keek viel mijn oog op een man die alleen op de stoep liep en volgens mij diep in gesprek was met zich zelf. Ik zag het aan zijn handgebaren.

Volgens mij praten veel mensen wel eens tegen zichzelf en daar wilde ik wel eens iets meer over weten. Ik ging googlen en daar las ik dat mensen die in zichzelf praten niet gek zijn maar juist erg slim. Eigenlijk brainstormen ze met zich zelf en dat kan nooit kwaad, toch?



Toch als je iemand hoort praten in zich zelf of gebaren ziet maken alsof hij in gesprek is dan kijken we daar een beetje vreemd tegenaan. Tenminste zo ervaar ik dat maar daar is dus geen enkele reden voor.

Ik las dat mensen door in zichzelf te praten alles op een rijtje proberen te zetten. Er komt teveel op hen af en dat moet verwerkt worden.

Er zijn 5 punten waarom het juist hardstikke slim is om in je zelf te praten.

1 Het activeert de hersenen
2 Het prikkelt het geheugen
3 Het zorgt voor focus
4 Het helpt bij problemen op te lossen
5 Je kunt jezelf motiveren

Dat zijn toch mooie en waardevolle punten, niet dan.

Praat jij wel eens in jezelf?
Ikke wel 😁

4 opmerkingen:

  1. De man kan ook iemand aan de telefoon hebben gehad, oortjes in de oren zie je niet altijd.
    Zie nu vaak mensen die schijnbaar inzelf praten haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk haha. Daar heb ik nog niet bij stil gestaan.

      Verwijderen
  2. Ja soms praat ik ook hardop met mezelf, vooral als ik het druk heb en eigenlijk teveel tegelijk wil doen, bv boodschappen opruimen en gelijk voor avondeten dingen zoeken en pakken. Dan loop ik echt hardop te zeggen wat ik doe, zo hou ik focus kennelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot en je ziet het ........ je bent ook een slim mens :)

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.