Bezoekers

Volgers

zondag 5 februari 2023

Frau Blum

Afgelopen week heb ik tussen de bedrijven door naar de serie Totenfrau gekeken. De serie bestaat uit 6 afleveringen.
In het begin dacht ik "waar ben ik nu in terecht gekomen?" en nam me voor om niet meer te kijken. Veel te spannend en te luguber maar toch keek ik steeds weer een aflevering verder totdat ik ze alle 6 heb af gekeken.


Hoe verder de serie vorderde begon ik begrip op te brengen voor Frau Blum al was ik het er helemaal niet mee eens op welke manier maar het was o zo spannend.

Het verhaal gaat over het volgende;

Brunhilde Blum (ze wordt door iedereen Blum genoemd) is begrafenisondernemer, moeder van twee kinderen en getrouwd met politieman Mark. Mark komt gruwelijk aan zijn einde wanneer hij wordt geschept door een auto. Een ongeluk, zo neemt iedereen aan. Maar al snel ontdekt Blum dat haar echtgenoot is vermoord en dat er niet veel mensen te vertrouwen zijn in het Oostenrijkse ski-dorp waar ze woon. En dan wil Blum nog maar een ding: wraak. 

De laatste jaren komen er vaak wraak nemende vrouwen voor in films en series, maar die kunnen nog niet in de schaduw staan van Blum. Zij verandert van een op het oog compleet normale vrouw in anderhalve aflevering naar gierend gekke psychopaat in ongeveer anderhalve aflevering.

Pas op, het gaat er vrij bruut aan toe. Er worden mensen aan stukjes gezaagd en in de brand gestoken. Er is duidelijk iets niet in orde aan Blum en dat zullen de moordenaars van haar man weten ook

6 opmerkingen:

  1. Weet niet of ik zou wille n kijken. Afgelopen weken The Man his Wife en the Cano gekeken. Man ensceneert zijn dood om verzekeringsgeld uit te laten keren. Bijzonder om naar te kijken hoe his Wife het doet. Maar ook heel triest hoe ze jaren kan volhouden tegenover hun zonen en hun oude ouders dat hij dood zou zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan de jeugd nog meer van zulk spul laten bekijken. Dat zal helpen om het geweld door tieners te laten afnemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.